Deel dit artikel
-

Facebook probeert het opnieuw: webwinkels

Facebook is begonnen met het testen van webwinkels op de bestaande bedrijfs- en productpagina’s. Bezoekers kunnen desgewenst meteen producten bestellen.

Facebook kijkt al langer naar e-commere of f-commerce, zoals het intern al wordt genoemd. Op dit moment rekent het sociale netwerk zelfs geen commissie over de verkopen. Men hoopt op meer bezoekers en dus meer adverteerders.

Het is een tweede poging, want in 2011 mochten retailers GameStop, Gap, J.C. Penney en Nordstrom ook al eens webwinkels inrichten die vaak al na enkele maanden wegens gebrek aan succes werden gesloten.

Adviseur Wade Gerten, die 1-800-Flowers hielp met het opzetten van een Facebook webwinkel, zegt dat het grootste probleem is dat consumenten Facebook niet zien als een winkel. Retailers gebruiken Facebook vooral om verkeer naar hun eigen sites te genereren.

Twin Design / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond