Deel dit artikel
-

Favoriete marketingmiddel van webwinkels: e-mail

In het overweldigende aanbod van digitale marketingmiddelen zijn webwinkeliers het er over eens wat het beste werkt: e-mail. Meer dan 95 procent investeert dit jaar even veel of meer van zijn budget in dit kanaal.

E-mail, zoekmachinereclame en video’s op de eigen website. Dat is waar webwinkeliers dit jaar gemiddeld meer in gaan investeren dan voorgaande jaren. Pop-ups zijn – eindelijk – passé en investeringen in narrowcasting zijn de grootste hausse voorbij.

Het Duitse Bundesverband des deutschen Versandhandels, een brancheorganisatie voor webwinkeliers, deed met Trusted Shops een onderzoek onder honderd online shops. Daarbij is gevraagd naar hoe de verschillende marketingmiddelen worden ingezet. Aangezien dit onderzoek voor de derde keer is gedaan, zijn er nu ook vergelijkingen met eerdere periodes te maken.

Wat de effectiviteit betreft, bij webwinkels is dat doorgaans het genereren van omzet, is er een kanaal dat met kop en schouders boven de anderen uitsteekt: reclame in de marge van zoekresultaten. De response wordt door de meeste respondenten aangeduid als hoog. Maar Google c.s. leveren betrekkelijk weinig herhaalbezoeken op, zo laten de cijfers ook zien.

De middelen die de meeste terugkerende kopers opleveren zijn volgens dit onderzoek: e-mail, tips van vrienden via sociale media en aanbevelingen direct vanuit productpagina’s in winkels.

Foto: Evan Blaser (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond