Deel dit artikel
-

Fietsenwebshop BikeDepot komt eindelijk in actie na klachten

Onder druk van VARA Kassa heeft fietsenwebshop BikeDepot eindelijk geld teruggegeven aan enkele klanten. Op zowel Klachtenkompas van de Consumentenbond als op Klacht.nl staan veel klachten van consumenten die ontevreden zijn over de gang van zaken bij BikeDepot.nl en zustersites Actie-fiets.nl en Onze-fiets.nl.

Tientallen klanten klaagden in het verleden over fietsen die niet werden geleverd en niet nagekomen beloftes over terugbetalingen. De eigenaar gaf ‘overmacht’ als reden aan en beloofde met een nieuwe website te komen.

BikeDepot.nl en Onze-fiets.nl zouden zijn aangesloten bij de Stichting WebwinkelKeur. Het keurmerk van BikeDepot is echter in december 2016 ingetrokken en Onze-fiets.nl heeft het keurmerk nooit ontvangen. Stichting WebwinkelKeur laat Kassa weten dat de vermelding onrechtmatig is en een vorm van misleiding.

Eigenaar Jenan gooit eerst consequent de hoorn op de haak als VARA Kassa uitleg wil. ‘Het is allemaal onzin van jullie. Alles gaat tien keer beter. Ik weet dat ik ook geen klachten meer maak.’ Uiteindelijk laat Jenan weten dat hij het geld heeft teruggestort.

Deel dit bericht

10 Reacties

Eva Jacobsen - heb onlangs fiets gekocht bij onze- fiets.nl maar vertrouw het niet, krijg geen data over de leverdatum, heb de fiets al wel betaald

De fiets heb ik op 29-05-2018 besteld en betaald, maar hoor maar niets over de leverdatum. Ik ben bang dat ik ben opgelicht en zou graag mijn geld terug willen. Graag een reactie als iemand dezelfde ervaring heeft met deze webshop.

Marijke

Hier hetzelfde probleem, kinderfiets besteld en betaald op 8-5-2018. Ondanks meerdere malen contact via mail en telefoon nkg steeds geen fiets. Gisteren zou de fiets geleverd worden. Kreeg zelfs een track nummer van de DHL, echter kon de DHL mij vertellen dat dat track nummer niet naar mijn adres zou komen maar na mustaffa in nieuw Vennep. Vandaag gebeld en de bestelling geannuleerd met het verzoek tot terugbetaling van het aankoopbedrag.

Eva Jacobsen

Mij is vandaag bericht via de mail dat hij komende maandag wordt geleverd, na meerdere malen bellen en aandringen. Zal mij benieuwen of ik de fiets daadwerkelijk geleverd krijg, nog even afwachten dan maar.

Rakis

Helaas heb ik dezelfde ervaring. Hebben lak aan hun eigen algemene voorwaarden. Toezegging gehad voor levering, speciaal verlof opgenomen en thuis de hele dag gewacht. Pas volgende dag hoorde ik dat de fiets niet geleverd kon worden. Tot op heden ook nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. Je voelt je als consument op zo een manier ontzettend belazerd en geeft je dan ook weinig vertrouwen in hoeverre genoemde voorwaarden e.d. door de ondernemer zelf serieus worden genomen. Waar blijft de bescherming van de consument.

anita peters

ook ik heb voor mijn dochtertje een fiets bested en betaald…wilde even de status van de fiets navragen en nu kan ik helemaal geen website meer vinden…ik heb gebeld en gemaild maar krijg geen respons! Hoe krijg ik nu mijn centjes terug?

anita peters

ik zou heel graag willen weten op welke manier de mensen hun geld terug hebben gekregen want mij lukt het echt niet! Heb al vanalles geprobeerd! Kan VARA kassa ons nu ook helpen misschien???? Ik ben echt wanhopig…heb de fiets van mijn dochtertje moeten verkopen zodat ik een grotere voor haar kon aanschaffen. Nu is ze haar fietsje kwijt en geen nieuwe en ik mijn hardverdiende centjes!

Annelies Brinkman - Fiets.nl

Ook hier een verdrietig jongetje van 10! Voor zijn jarenlang gespaarde zakgeld een bmx besteld en betaald. Tot op heden nog niets ontvangen en geen antwoord op e-mails. Ik heb er weinig vertrouwen in dat de fiets nog komt.
Hoe te handelen om geld terug te krijgen?

Annelies Brinkman

Talma - Onze fiets.nl

Heb kinderfiets besteld maar wordt niet geleverd. En ze zijn niet meer bereikbaar zowel telefonisch als mail. Eis geld terug maar niks. Ga aangifte doen.

anita peters - Onze-fiets.nl

dag allemaal, er is van dit bedrijf niets meer te vinden. Website is nu helemaal uit de lucht! Ik ben zelf vanochtend bij Juridisch Loket geweest. Zij nemen dit in behandeling maar gaven wel al aan dat ik er op moest rekenen dat mijn centjes verdwenen zijn en de kans echt bijna nul zal zijn dat ik hier ooit iets van terug zie. Op hun aanraden heb ik ook aangifte gedaan bij de politie. Het blijkt als er daar voldoende meldingen over deze oplichter binnenkomen zij misschien met de bank iets kunnen. Dus op mijn aanraden zou ik echt tegen jullie willen zeggen: ga aub aangifte doen bij de politie om er misschien toch nog iets uit te kunnen halen.

Edwin - Onze-fiets

Op 19-08-2018 een meisjes fiets besteld en betaald
Vele smoesjes dat hij eind sebtember geleverd werd en het was weer mis gegaan hij is binnen als ik hem op de spoed verzending gooi heb je hem volgende week woensdag
En sinds die week erna onbereikbaar en site uit de licht.
Graag zou ik mijn geld terug willen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond