Deel dit artikel
-

Fintech, cryptogeld en beleggingsapps op Emerce Financials

De financiële markten zijn flink in beweging. Niet in de laatste plaats door cryptomunten. Als eerste land ter wereld accepteerde El Salvador de Bitcoin als wettig betaalmiddel, maar ook op andere vlakken lijken cryptocurrencies stapje voor stapje op weg naar acceptatie. Hoe zien de plannen eruit voor Europa en hoe willen de grote spelers het betalings landschap veranderen? Je hoort het op Emerce Financials, vanaf 2 november.

Een groot aantal onderwerpen komt voorbij op Emerce Financials. Experts van onder meer PayPal, ING Ventures, BranchKey, Dyme, Van Lanschot Kempen en de Rabobank praten je bij over beleggingsapps, het spaargedrag, de woningmarkt en de digitalisering.

Wat bepaalt spaar- en betaalgedrag, nu en in de toekomst? Waarom zijn er bijvoorbeeld zoveel beleggingsapps? Hoe gaat het pensioenakkoord ons spaargedrag veranderen?

Ook aandacht voor Nederland als fintechland. Financiële instellingen bewandelen een smal pad; hoe houd je balans tussen risico-aversie, legacy en innovatie? Deze uitdaging is prangender dan ooit: in een sector met vele innovatieve toetreders en een nieuwe jonge doelgroep, is achter blijven geen optie. Wie zijn de disruptors en hoe innoveren zij? Hoe kijken analisten en investeerders naar het Nederlandse landschap van fintechs en innovaties? Wat zijn de trends, hoe bereik je effectief de jongere doelgroep? Waar investeer je in en waar moeten fintechs op zoek naar financiering op letten, wat zijn de valkuilen?

Na jaren van hyperfocus op Big Data is er een overvloed van data beschikbaar voor marketeers in de financiële sector en daar komt dagelijks meer bij. Maar deze data krijgt pas waarde wanneer je weet, hoe je deze kan gebruiken; hoe haal je als financial marketeer het maximale uit je data en CRM-systeem? En hoe verzeker je je ervan dat databescherming goed geregeld is?

Banken, verzekeraars en andere financiële instellingen maken meer werk van financiële educatie. Dit is niet alleen slim vanuit het oogpunt van maatschappelijke verantwoordelijkheid, maar ook als branding en marketing tool. Ontdek hoe je als financial, educatie kan stimuleren en tegelijkertijd verbinding maakt met jongere doelgroepen. Welke tools of games kan je daarbij gebruiken en hoe zorgt dit voor meer waarde voor de klant?

Changing the game in finance heet deze speciale online editie van Emerce Financials. Na registratie zijn de presentaties gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond