Flixbus gaat naar Amerika

Flixbus is van start gegaan met een aantal routes vanuit Los Angeles. Volgens de Duitse busvervoerder zijn ook Amerikaanse jongeren rijp voor ‘het heruitvinden van het busproduct’.

Busvervoer wordt in de ‘auto-minded’ VS over het algemeen geassocieerd met armoede. Flixbus ziet daarentegen trends die erop wijzen dat de markt klaar is voor een nieuwe kijk op de bus. Het succes van Uber en de komst van autonome auto’s zijn indicaties dat met name de jongere doelgroep minder zal hechten aan het bezit van een auto, aldus Flixbus tegen VentureBeat. Techreuzen als Google en Apple vervoeren hun medewerkers per bus wat het imago ten goede komt.

Het model van Flixbus in de VS is hetzelfde als hier in Europa: het bedrijf bezit zelf geen bussen en heeft geen chauffeurs in dienst, maar gaat partnerschappen aan met lokale vervoerders. In de VS zijn dat er zes. In Europa werkt FlixBus inmiddels samen met driehonderd partners op achtentwintig markten, waaronder Nederland.

Tot de Amerikaanse bestemmingen die vanuit Los Angeles worden bediend behoren Las Vegas, Phoenix en San Diego. In totaal gaat het om honderdtachtig verbindingen waarvan het laagst geprijsde ticket 99 cent kost. De bedoeling is om eind dit jaar duizend verbindingen te hebben in het hele land.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug