Deel dit artikel
-

Gap investeert 300 miljoen in online en omnichannel

De Amerikaanse modeketen Gap investeert komende drie jaar 300 miljoen dollar in het verder moderniseren van zijn verkoopkanalen. De sites worden responsive gemaakt om contextuele impulsaankopen, ambulant winkelen, te bevorderen.

Tegen het einde van 2014 kunnen Amerikanen via het web, vast en mobiel, kleding reserveren en in duizend winkels komen afhalen. Andersom zal het ook werken. Bezoekers van de winkels die niet vinden wat ze zoeken, worden gestimuleerd om op het web door te zoeken en alsnog een bestelling te plaatsen.

Dit zijn enkele van de inspanningen in Gap verder te ontplooien tot een omnichannel keten. Het hoort dan niet meer uit te maken via welk kanaal de consument de keten benaderd. Hij wordt overal even goed bediend. ‘Nee’ wordt niet meer verkocht.

De leiding van het bedrijf verwoordde zijn ambities voor de komende jaren vorige week tijdens zijn dag voor de investeerders.

Foto: Fufu Wolf (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond