Getir maakt kerstcommercial
De Turkse flitsbezorger Getir zendt in Engeland tv-commercials uit rondom het thema kerstmis.
Op de commerciële zenders ITV en Channel 4 laat het zien hoe de app een praktisch geruïneerd kerstmaal op het laatste nippertje weet te redden. Ontbrekende ingrediënten of verwoeste gerechten worden binnen tien minuten tegen een kleine vergoeding aan de voordeur geleverd.
Het bedrijf, dat net als in Nederland in gevecht om bekendheid en marktaandeel verkeert met andere scale-ups, geeft een signaal. De boodschap aan de Engelse markt is, dat Getir zelfs tijdens de kerstdagen op elk gewenst moment op de fiets stapt om boodschappentassen af te leveren.
Twee andere spelers op de Engelse markt zijn Dija en Gorillas. De eerste is net als Cajoo en Weezy geen speler op de Nederlandse markt. Hier is de derde zichtbare partij het bedrijf Flink uit Duitsland. Dat maakt vorige week bekend dat het een financieringsronde van 750 miljoen dollar heeft afgerond.
Getir Nederland staat onder leiding van Florian Brunsting, die hier eerder Uber Eats ontwikkelde tot een concurrent van Thuisbezorgd.nl.
Foto: Mary Shattock (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond