Deel dit artikel
-

GfK koopt Netquest en Wakoopa

De internationale marktonderzoeker GfK koopt panel- en bereikonderzoeker Netquest en krijgt daarmee ook diens dochter technologiebedrijf Wakoopa in handen.

Voor GfK levert deze deal vooral een groot online panel in Spanje, Portugal en Zuid-Amerika op dat kan worden benaderd via meerdere apparaten. In jargon: een crossdevice online panel.

Hoeveel voor de transactie is betaald, houden de partijen voor zich. Het overnamecontract van de onderneming met het hoofdkantoor in Barcelona is gisteren getekend.

Binnen het koopcontract valt ook een puur Nederlands bedrijf: Wakoopa. Dat is sinds 2014 onderdeel van Netquest. De Amsterdammers aan de Warmoesstraat leveren vooraanstaande trackingtechnologie waarmee crossdevice de aanwezigheid en het gebruik van apps en software kan worden gemeten. Onder GfK zal die technologie wereldwijd worden uitgerold, zo belooft het nieuwe moederbedrijf.

Foto: Moyan Brenn (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Piet

Mooi, hoop dat Gaal en kompanen nog een mooie earnout regeling hebben getroffen bij de verkoop!

Johan

Van al die knuppels in de startup wereld is gaal een positieve uitzondering.

Kunnen nog heel wat ‘ondernemers’ met veeel te veel praatjes zoals Stijntje Pelle een voorbeeld aan nemen.

Piet

Hey Johan,

Jij doelt op diegene die Ralph Lauren een lesje wilde leren?

https://www.youtube.com/watch?v=Yu_Kqr9Gu-Q

🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond