Deel dit artikel
-

Glasvezelbreedband aanjager van de breedbandgroei

Kleinere aanbieders doen het goed op de Nederlandse breedbandmarkt. Dat concludeert Telecompaper. Deze partijen worden vooral gevonden op de markt voor glasvezel.
 
De Nederlandse markt voor breedband internet vertoonde ook in het tweede kwartaal van dit jaar nog altijd groei. Gedurende het tweede kwartaal groeide deze markt met 48.000 aansluitingen naar 7,24 miljoen op 30 juni 2016.

Glasvezelbreedband blijft de aanjager van de breedbandgroei. Maar met meer dan 3,3 miljoen aansluitingen blijft kabel de meest populaire breedbandtechnologie in Nederland. Glasvezel groeide naar meer dan 14 procent van de breedbandmarkt, en DSL verloor 0,3 procentpunten tijdens het kwartaal om te eindigen met een marktaandeel onder de 40 procent.

De grootste kabelaanbieder van Nederland, Ziggo, kwam uit op een groei met dubbele cijfers in het tweede kwartaal en eindigde juni met 3,1 miljoen breedbandabonnees.

Ziggo’s marktaandeel daalde echter naar 43,1 procent aan het einde van juni 2016. Nummer twee op de breedbandmarkt, KPN (inclusief Telfort, XS4ALL en Edutel), groeide met 15.000 nieuwe aansluitingen, maar verloor 0,1 procentpunt marktaandeel.

De totale omzet uit breedbandaansluitingen kwam uit op 467 miljoen euro in het tweede kwartaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond