Deel dit artikel
-

Go Sharing weg uit 17 steden

De verhuurder van elektrische scooters, fietsen en auto’s Go Sharing vertrekt uit zeker zeventien minder rendabele steden.

Dat besluit maakte het drie jaar oude bedrijf zojuist bekend in een mail aan zijn klanten. Go Sharing zal zich in fases terugtrekken uit een aantal steden in Nederland.

Het gaat om de volgende steden: Apeldoorn, Almelo, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Assen, Deventer, Enschede, Hengelo, Maassluis, Hilversum, Hoofddorp, Leidschendam-Voorburg, Ridderkerk, Rijswijk, Zoetermeer, Zwolle en Oosterhout.

Als reden voor vertrek geeft men aan, dat in deze gebieden het gebruik beneden verwachting is. Directeur Raymon Pouwels wil zich richten op de steden waar zijn dienst een warmer onthaal krijgt. Dat zijn: Almere, Breda, Den Bosch, Den Haag, Delft, Dordrecht, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Leeuwarden, Rotterdam, Schiedam en Tilburg.

Go-klanten die hun thuisscooter zien verdwijnen, moeten hun teGoed komende periode snel opmaken of gebruiken in de dertien steden waar de dienst wel actief blijft.

In april 2021 maakte Go Sharing bekend dat het van Opportunity Partners een investering ontving van 50 miljoen euro. Het bedrijf wilde destijds uitbreiden naar elektrische fietsen en auto’s – wat ook plaatsvond – en operaties starten in België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Turkije. Over die regio’s wordt vandaag niets bekend gemaakt.

Deel dit bericht

15 Reacties

Miro

Onmogelijk om dit model rendabel te krijgen. De operationele kosten blijven maar toenemen. Iedere scooter iedere dag van batterij wisselen. Hoe verzin je het? En dan heb ik het nog niet over alle schades. De helft van de scooters mag de weg eigenlijk helemaal niet op.

Ook Felyx en Check zitten in dezelfde ellende.

Het is een mislukt experiment. En nu geld lenen weer (terecht) duurder wordt, moet er gerekend gaan worden.

Rob

Mooi concept. Wordt om zeep geholpen door onnadenkende gebruikers die scooters en fietsen op de meest ondenkbare plaatsen achterlaten. Goed dat aan deze overlast een einde komt.

Paul

Miro, waar haal je al die wijsheid vandaan?

Gerry

Zo mooi had het kunnen zijn. Zo jammer dat alle mensen die expres schade maken het weer verpesten voor de rest van de gebruikers.

Hans

bye. zal ze niet missen.
overal op de stoep, aan einde zone soms wel 4 a 5. weer op de drukke straat lopen.

Stijn

Echt superblij mee! Een keer zo’n onding tegen m’n tuinhek aan gehad en half voor m’n oprit, wat er vervolgens dagenlang staat. Niet te verplaatsen ook. Regelmatig de neiging gehad om dat ding compleet af te ranselen en met mij vele buren. Als ik zie hoeveel er gesloopt werd dan begrijp ik dat wel, ik ben blij dat anderen dat hebben gedaan waardoor het nu eindelijk klaar is met die zooi in de straat.

Dennis

Mooi dat ze daar al verdwijnen. nu nog helemaal weg uit Nederland. Ga maar in andere landen de mensen vervelen met die dingen die overal neer gezet werd op de meest idiote plaatsen. neem meteen Felyx mee.

Kas

pfff. mensen zeuren over foutgeparkeerde fietsen en scooters. In al die jaren heb ik het twee, misschien drie keer gezien. Eén telefoontje of melding in de app en binnen een minuut of 10 is het meestal al opgelost. Spijtig dat ze vertrekken, nog spijtiger dat je je geld gewoon kwijt bent…. openstaand saldo wordt niet terugbetaald. Daaag centen.

Jarno

Is het niet terugbetalen van openstaand tegoed wettelijk toegestaan?

Dylan Oisterwijk

Lijkt me zeer sterk dat het rendabel is in Tilburg. Meermaals gezien dat dronken lorren zo’n groen onding huren van Go, er mee naar huis rijden, en daarna finaal dat ding met wheelies slopen en total loss in de sloot gooien. Ook mega irritant, telkens zo’n Go onding voor mijn deur. Vroeger kon ik ze verplaatsen, tegenwoordig zit er alarm op. Geen probleem, ik leer ook bij, 1 meter verplaatsen, paar seconden wachten tot het alarm ophoudt met piepjes, en weer een meter verplaatsen. Apjes sturen om te laten verwijderen? Ja daag, ik ga me er dagelijks mee bezig houden, ik ben geen medewerker van Go Shared. Nieuwste sport van de dronken/stoned jeugd is dat Go Shared ding op onmogelijke plaatsen parkeren, bijvoorbeeld de middenberm van de Tilburgse Ringbaan, dystopisch om te zien. Ook dystopisch, iemand die erachter komt dat je hem niet af moet zetten als je iets snel haalt in de winkel, want dan moet je opnieuw een starttarief betalen €7,50 ofzo. Dus staan die dingen met draaiende motor voor winkels. Dat dat mag die straat vervuiling door die ondingen. Zo snel mogelijk ook weg uit Tilburg aub.

Jaap

@Dylan
Weet niet uit welk jaar descootersuitTilburgkomen maar hier in de regio hebben we elektrische scooters. Dus last van draaiende motors bestaat niet.

De overlast van rond slingerende scooters is hier wel zo erg dat de gemeente er een eigen meld kopje heeft in de overlast app.
Dat zou gemeentes en bedrijven aan het denken moeten zetten..

Sander

Wat ooit een mooi gezellig pleintje voor de kerk was staat deze nu met soms wel 20 huurscooters en fietsen van Go Sharing of Felyx vol.
Dan heeft er een komiek nog eens domino gespeeld met die dingen of zelfs zo’n …ding midden op de weg gezet.

Straatbeeld wordt volkomen verpest omdat nu op iedere hoek van de straat wel zo’n ding staat….

Rens Voogt

Ik lees veel reacties van rechtschapen burgers 😉 over wangedrag. Dat heeft niets met Go of Felyx te maken maar met gebrek aan opvoeding en respect. Misbruik van die scooters is gewoon een nieuwe vorm van vandalisme. Dan vraag ik me af hoe het gedrag van NL gebruikers zich verhoudt tot bijv. onze buurlanden.

Nick

Heel interessant om de reacties van enkele boomers hier te zien.

Het concept van deelscooters en deelauto’s heeft zeker de toekomst. Het zijn fijne vervoersmiddelen die helpen van A naar B te komen indien nodig.

Het probleem ligt bij de mensen die niet verantwoordelijk op zo’n ding kunnen rijden. Jongeren die denken dat ze andersmans apparaten mogen slopen.

Sjaak Z.

Nee hoor Nick. Het is niet rendabel te krijgen. Dat is het probleem. Sputter maar eens door de jaarrekeningen heen. Het is een drama. Schades en idioot gedrag van gebruikers zijn maar een klein onderdeel van het probleem. Het feit dat scooters iedere dag van batterij gewisseld moeten worden (en er dus mensen rondrijden om een batterij te verwisselen) zorgt ervoor dat het financieel nooit uit kan. Er zijn per aanbieder tientallen mensen en busjes nodig om alleen al batterijen te verwisselen.

Wellicht brengt inductieladen (stoeptegels?) de oplossing maar zover zijn we helaas nog lang niet. En dan moet het hele wagenpark dus ook worden vernieuwd (ombouwen is duurder dan nieuw aanschaffen).

Ik vrees dat het einde inderdaad in zicht is met de hogere rente en economische malaise.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond