Deel dit artikel
-

Goede cijfers voor Priceline, sombere vooruitzichten

Priceline Group, het moederbedrijf van het Amsterdamse Booking.com en ticketvergelijker Kayak, realiseerde in het tweede kwartaal van 2014 een omzet van 2,1 miljard, fors meer dan de 1,7 miljard van vorig jaar. Over een half jaar gemeten werd een kwart meer omzet geboekt. Amerikaanse beleggers gaven het bedrijf vanmiddag echter in eerste instantie een zware onvoldoende door sombere verwachtingen voor het derde kwartaal.

Op zich was er geen reden voor teleurstelling. De nettowinst steeg in het tweede kwartaal van 437 miljoen dollar naar 576 miljoen. Over het eerste halfjaar bedroeg de nettowinst 908 miljoen. Door de aantrekkende economie willen consumenten weer reizen.

Maar Priceline moet fors investeren in nieuwe bedrijvigheid, zoals restaurantsite OpenTable en Ctrip.com International uit China. In dat laatste bedrijf wordt vijfhonderd miljoen dollar gepompt. Als gevolg daarvan zal de winst onder druk komen te staan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond