Google wil Admeld voor Doubleclick Adx
Google zou er 400 miljoen dollar voor over hebben om Admeld toch te kopen. De technologie optimaliseert het proces van ‘real time bidding’, een techniek om display-reclame te kopen op sites van uitgevers.
In februari ging de overname van Admeld door Google niet door, meldden verscheidene Amerikaanse bronnen toen. De biedprijs werd als te laag ervaren. Volgens TechCrunch heeft Google de prijs verdubbeld en heeft Admeld toegehapt.
Mocht de overname worden afgerond dan krijgt Google een systeem in huis waarmee sitebeheerders slimmer hun reclameruimte kunnen verkopen. Het ligt voor de hand dat Admelds technologie aan DoubleClicks ad exchange wordt toegevoegd. Vorig jaar kocht Google om diezelfde reden Invite Media, maar dan met de focus op adverteerders en mediabureaus die ad exchanges gebruiken.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd