Deel dit artikel
-

Google Authorship weg uit de zoekresultaten

De zoekresultaten in Google zijn weer wat ‘schoner’ nu bij artikelen niet meer wordt verwezen naar het Google+-profiel van auteurs. “Authorship biedt niet de meerwaarde die we ervan verwachtten”, legt John Mueller uit.

Twee jaar heeft het experiment met Google Authorship geduurd. Gisteren is besloten de expliciete verwijzingen naar auteurs uit zoekresultaten te verwijderen. Die ingreep blijkt het verkeer naar websites niet te verminderen en de instandhouding vergroot het aantal reclamekliks niet. Dan is de keuze snel gemaakt bij een bedrijf dat functionaliteit boven alles stelt.

Criticasters zullen hiermee ook het failliet van Google+ willen aankondigen, maar zover gaat Googles John Mueller niet. Artikelen die via Google+ worden gedeeld door vrienden, familie of bekenden worden nog wel voorzien van de sociale meta-informatie. Zoekers zien dus wie van hun bekenden welke pagina’s uit de zoekresultaten hebben gedeeld met de buitenwereld.

De bloggers van Search Engine Land concluderen ook dat sitebeheerders en marketeers niet stonden te trappelen om Authorship breed te implementeren. De adoptiegraad bleef laag: dertig procent in hun steekproef.

Foto: epsos (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond