Deel dit artikel
-

Google met interactieve widgets voor adverteerders

Google helpt adverteerders met het maken van commerciële widgets, interactieve mini-sites die in weblogs en profielpagina’s verwerkt kunnen worden. De widgets maken deel uit van AdWords en kunnen afgerekend worden per CPC of CPM.

Eerder vandaag lanceerde Google de dienst Gadget Ads. Adverteerders kunnen hiermee hun eigen widgets (ook wel gadgets genoemd) ontwerpen en opnemen in Googles advertentieprogramma AdWords.

Adverteeders kunnen afrekenen naar het aantal kliks op de geavanceerde advertenties (CPC) of het aantal vertoningen (CPM).

De interactieve vierkante mini-sites kunnen RSS-inlezen, audio en video bevatten en ontworpen worden met Ajax, Flash en HTML. Een aantal voorbeelden, van onder meer Honda, Paramount en Intel, staat hier.

De videohosting kan, optioneel, verzorgd worden door YouTube. Die videodienst zorgt nu voor 28 procent van alle tijd die Google-gebruikers op het Google-netwerk van sites doorbrengen.

Google wil zelf niet al te veel doen aan de ontwikkeling van widgets en verwijst belangstellende adverteerders door naar externe experts.

Daarnaast staat belangstellenden een vrij toegankelijke widget-bouwer ter beschikking.

Adverteerders kunnen middels een ingebouwd meetsysteem volgen waar welke van hun widgets hoeveel verkeer en kliks ontvangen.

Deel dit bericht

1 Reacties

Dag, Digimedia

Dag Didimedia, wat me meteen opvalt en erg aanwezig zijn is de organisatie van bestaande site’s, in wereldwijdnetwerk bereiken die op hun manier een digi zijn

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond