Deel dit artikel
-

Google Offers live in Duitsland

Google begint de Europese uitrol van zijn couponsite Offers. Na proeftuin Engeland is Duitsland op het vasteland de eerste markt waar offline retailers deze vorm van mobiele reclame kunnen inzetten.

Sinds eind vorige maand houdt Google met Deutsche Telekom een openbare proef met Offers. De pilot is bedoeld om ervaring op te bouwen en cijfers te kunnen overleggen aan andere belangstellende adverteerders.

Weblog Mobile-Zeitgeist.com beschrijft in tekst en beeld uitvoerig hoe Offers eruit ziet en wat het doet.

In feite gaat het hier om een applicatie voor Android en iOS waarmee consumenten kortingen krijgen gepushet naar hun telefoon zodra ze bij een winkel in de buurt zijn. Dat proces is opt-in. De consument heeft eerder, tijdens het zoeken op het web, expliciet moeten aangeven dat hij van een bepaalde AdWordsreclame de kortingsbon daarin wilde bewaren. Een klik op het web kopieert de bon naar de telefoon.

Bij de winkel aan de kassa toont de consument de app met de kortingscode. In het geval van Deutsche Telekom wordt een korting van dertig euro geboden aan wie een telefoon en abonnement wil aanschaffen.

Wanneer Google Offers in Nederland van start gaat, is niet bekend. De app en site zijn inmiddels live in Duitsland, Engeland en Frankrijk. Lancering in die drie landen is vaak de eerste stap naar het compleet afdekken van Europa.

Foto: Rachel Sarai (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond