Deel dit artikel
-

Google+ publiceert API voor bedrijven

GooglePlus publiceert een API, waarmee bedrijven vanuit hun socialmedia dashboards naast Twitter en Facebook ook GooglePlus-pagina’s kunnen beheren.

Met de publicatie van dit technische bouwblok voor socialmediamarketing wordt GooglePlus toegankelijker voor professioneel gebruik. Bedrijven kunnen, via hulpmiddelen als als Hootsuite, Buddy Media en Vitrue, hun profielpagina’s en fangroepen op Googles profielensite beheren. Dat was tot op heden niet mogelijk.

De API, een technisch bruggetje naar het functionele hart van de profielensite, is voor iedere belangstellende ontwikkelaar toegankelijk. In de komende weken wordt de nieuwe techniek uitgerold. Google hield proeven met zes bedrijven.

Eind juni maakte het bedrijf tijdens een ontwikkelaarsconferentie bekend dat zijn profielensite in een jaar tijd van nul naar 250 miljoen gebruikers is gegroeid. De term ‘gebruiker’ is te algemeen om veel waarde aan te verbinden. Het staat namelijk voor iedereen met een Googleaccount, bijvoorbeeld bij Gmail, die zijn Plus-pagina heeft ‘aangezet’. Nuttiger is het gegeven dat er maandelijks 150 miljoen mensen actief gebruikmaken van het sociale netwerk en dat 75 miljoen dat dagelijks doen.

Foto: Fabricio Van Marciano (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond