Deel dit artikel
-

Groei Engels e-commerce zwakt af

De Engelse e-commercesector groeit nog aanzienlijk harder dan de reguliere retail, maar niet meer zo hard als vorig jaar.

Een onderzoek van het British Retail Consortium met KPMG laat dit zien. Vorige maand groeide de online handel met 9,9 procent. Een jaar eerder daarentegen was dat nog 10,4 procent.

De onderzoekers geven twee redenen voor de relatieve afkoeling van e-commerce. Engelse consumenten zijn enerzijds de hand iets meer op de knip als gevolg van economische onzekerheid. Anderszijds gaat de e-commercesector richting volwassenheid, waardoor de grote groei er uit is.

In januari 2012 boekte de internetsector nog een groei van 11,3 procent en de in feestmaand ervoor 18,5 procent.

De fysieke retailsector groeide in februari met 2,3 procent, vergeleken met een daling van 0,3 procent in 2011.

De veertigduizend Nederlandse webwinkels maken een vergelijkbare ontwikkeling door. De online sectoromzet groeit in 2012 naar verwachting met ongeveer tien procent tot tien miljard euro.

Foto: Andrew Archy (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Ruurd van der Weide

Grappig hoe jullie een groei van bijna 10% (!) op zo’n negatieve manier kunnen brengen. Men zou bijna denken dat het slecht gaat met de Engelse eCommerce.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond