Deel dit artikel
-

Groei multiplay huishoudens vertraagt, omzet stijgt

De groei van het multiplay huishoudens vertraagt. Niettemin zijn er 6,6 miljoen Nederlanders die hun vaste telefonie, tv en mobiele telefonie bij dezelfde aanbieder afnemen. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper.

Tegelijkertijd groeide de omzet uit multiplay in het eerste kwartaal met 0,2 procent tot 1,147 miljard euro. In het voorgaande kwartaal was dit nog 1,5 procent groei.

Voor de komende twee kwartalen wordt wel verwacht dat de groei van de multiplay omzet gaat stijgen vanwege de prijsverhogingen die Ziggo en KPN (en haar merken Telfort en XS4ALL) hebben doorgevoerd per 1 juli 2018.

Het grootste gedeelte van de multiplay huishoudens heeft nog altijd een traditionele triple play bundel, (breedband, vaste telefonie en tv), hoewel dat aandeel is gedaald naar 45,9 procent.

De vast-mobiel-deelmarkt, waar in ieder geval breedband en mobiel bij dezelfde aanbieder worden afgenomen, groeide met 3,2 procent naar 2,25 miljoen huishoudens, terwijl de omzet groeide naar 505 miljoen euro.

Quad play is de grootste dienstencombinatie op deze deelmarkt, met bijna drie kwart van de aansluitingen.

Breedband, televisie en mobiel is de snelst groeiende combinatie en heeft 16,7 procent van alle vast-mobiele combinaties aan het einde van van het eerste kwartaal van 2018.

Op de hele multiplay markt is VodafoneZiggo met 47,7 procent marktaandeel de grootste aanbieder als het gaat om aantal aansluitingen, gevolgd door KPN met 39,6 procent. Qua omzet is VodafoneZiggo ook de grootste aanbieder, met 48,5 procent (556 miljoen euro) in het eerste kwartaal, gevolgd door KPN met 42,1 procent (483 miljoen euro).

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Om beetje al die prijsverhogingen te compenseren overgestapt naar single play: 4G. Bevalt uitstekend. Voor 26€/mnd overal bellen en snel internet, ook op vakanties. Alleen dat kak-KPN schiet maar niet op met DVBT-2, ben dat SD kwaliteit TV wel zat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond