Deel dit artikel
-

Groei Out of Home in 2019 ruim 8 procent; 36 procent al digitaal

In 2019 is de totale omzet van de twaalf meest toonaangevende bedrijven in Nederland op het gebied van de buitenreclame – traditioneel en digitaal – gegroeid naar 211 miljoen euro. In 2018 bedroeg ging het nog om 195 miljoen.

De groei van digitale buitenreclame was met 34 procent zelfs zeer sterk. De omzet groeide van 56 miljoen naar 75 miljoen euro. Deze groei werd met name gerealiseerd door uitbreiding van het aantal digitale schermen in Nederland en een betere bezetting op de bestaande schermen.

De flexibiliteit bij de inzet van digitale buitenreclame maakt dat adverteerders en bureaus het medium steeds meer omarmen en het daarmee vast onderdeel maken van de mediamix met onder andere TV en Online, zo stelt Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten Centercom, Clear Channel, Exterion Media, JCDecaux, MMD Media, OV Media, Ocean Outdoor en Hillenaar Outdoor.

De traditionele (poster) omzet van buitenreclame daalde dan ook licht met 2,3 procent. De totale traditionele omzet daalde van 139 miljoen in 2018 naar 136 miljoen euro in 2019.

Dit brengt de totale verhouding tussen de traditionele en digitale buitenreclame in 2019 op 64 versus 36 procent. In 2018 was 71 procent van de omzet nog traditioneel en 29 procent digitaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond