Deel dit artikel
-

Groningse bureaus verenigen zich in Het Hoofdkantoor

Vier Groningse digitale bureaus verenigen zich onder de nieuwe paraplunaam Het Hoofdkantoor. Een fusie is het niet, vertelt directeur Remko Haar, “wel een propositie voor full service oplossingen vanuit een familie van bedrijven.”

De leden van Het Hoofdkantoor maakten de oprichting van het label gisteren bekend. Elk brengen ze een andere expertise aan tafel. Concept7 is gespecialiseerd in strategie en design, Guapa en Kiener ontwikkelen en bouwen webshops en Ten Stripes is thuis in online marketing. Tezamen hebben de bureaus 58 medewerkers op de kantoren in Groningen, Leek en Zwolle.

“We zijn nadrukkelijk geen nieuw bureaunetwerk, maar wel een groep van onafhankelijk specialisten. De gedachte is dat we door intensievere samenwerking een full service oplossing kunnen bieden voor wie dat wenst”, vertelt Remko Haar. In die zin is het een nieuwe concurrent van netwerken als bijvoorbeeld Adeptiv, Dept en handpicked agencies.

Haar is directeur van het label, maar niet van de afzonderlijke bedrijven. De voornaamste taken van zijn Hoofdkantoor zijn het inrichten van interne bedrijfprocessen zodat klanten bijvoorbeeld met maar één aanspreekpunt werken als ze met meerdere deelgebieden werken van de groep werken. Daarnaast gaat hij over het mediabudget, dat voor algemene marketingdoelen en employer branding wordt ingezet.

Het label is niet opgericht om financieel voordeel te realiseren voor de klant, maar eerder om gezamenlijke en onderlinge processen te faciliteren. Maar inkoopvoordelen en verdeling van opbrengsten behoort wel tot de mogelijkheden. We hebben ook al gezamenlijke acquisitie van klanten gedaan.”

Het Hoofdkantoor werkt vanuit Noord-Nederland, maar wil tegen eind 2019 een mediacampagne houden die de naam landelijke bekendheid moet geven.

De ondernemers achter de vier bureaus hebben ook relaties op aandeelhoudersniveau.

Deel dit bericht

4 Reacties

alex

Wat leuk om er en naam boven te hangen! En wat grappig dat alle bedrijven dezelfde eigenaar hebben! Leuk Matthijs maar ik snap het niet!

Hans

Dit plan is gedoomd om te gaan mislukken. Elke ondernemer zal zijn eigen bedrijf altijd op nr 1 plaatsen op alle fronten.

Nieuwe ideeën bedenken, leuk, nieuwe processen bedenken leuk. Maar de toekomstige eigenaar kijkt maar naar 1 ding : wat staat er onderaan de streep. Bij te veel .. bye bye we gaan gewoon weer verder met een normaal standaard goed werkend proces.

Wiel opnieuw uitvinden is nutteloos.
Beter is : de Prijs voor groot en kleine bedrijven te verlagen tov de rest! Met toch een goede kwaliteit !
Dan ga je scoren

Piet

Wat een suf Gronings gelul is dit dan? Gaat hem niet worden. Grootse plannen, maar gaat niet werken. Noorden te klein, en het westen wilt je toch niet, want je zit te ver weg.

M.

Daarmee ben ik het niet eens Piet. Kijk naar voorbeelden als Greenhouse Group, die vanuit de ‘provincie’ (een van) de grootste(n) in NL zijn geworden. Zelfde geldt in mindere mate voor een Storm. Met de hedendaagse communicatie mogelijkheden zijn afstanden toch flink kleiner geworden; een bureau uit een van de hoeken van NL kan makkelijk de Randstad bedienen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond