Deel dit artikel
-

Groupon weet verlies te beperken

Koopjessite Groupon lijdt nog altijd verlies. Weliswaar was de 9,3 miljoen dollar minder dramatisch dan de 54,9 miljoen van een jaar geleden, maar beleggers waren duidelijk niet tevreden. De koers van het aandeel daalde voorbeurs met 4,4 procent.

Ook de omzet is gedaald, van 723 miljoen dollar naar 662 miljoen, zelfs nog onder de verwachtingen van analisten. Wel droegen kostenbesparingen bij aan een lichte verbetering: Groupon is verder afgeslankt.

In Noord Amerika trok de handel iets aan, maar internationaal was er weer sprake van een teruggang van 4 procent.

Het bedrijf dat is groot geworden met aanbiedingen, richt zich tegenwoordig meer op lokale e-commerce, maar de transitie gaat moeizaam. E-commerce onderdeel Groupon Goods deed het afgelopen kwartaal minder goed, de omzet daalde ruim 18 procent. In het eerste kwartaal bedroeg het verlies nog 6,4 procent.

Groupon rekent nog altijd op een brutowinst van 1,3 miljard voor heel 2017.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond