Deel dit artikel
-

Halfjaaromzet HelloFresh: 22 miljoen euro

‘Een bewezen winnaar’, zo ziet eigenaar Rocket Internet HelloFresh, het bedrijf dat abonnementen verkoopt op dozen met gezond eten. De omzet stijgt dit jaar met honderden procenten.

In de zes maanden tot juli noteerde HelloFresh, dat ook in Nederland actief is, een omzet van 22,3 miljoen euro. Dat is beduidend meer dan de 14,6 miljoen over heel 2013. Het bedrijf ontwikkelt zich explosief, zo laten de halfjaarcijfers van moederbedrijf Rocket Internet zien.

Het voedselbedrijf leverde afgelopen halfjaar 3,9 miljoen dozen met groenten en recepten uit. Dat is 369 procent meer dan het jaar ervoor. Het aantal abonnees groeide van 19,2 miljoen in 2013 naar 81,1 miljoen in de eerste helft van 2014.

Het bedrijfsresultaat (ebitda) is negatief met vier miljoen.

Foto: Coanri/Rita (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond