Deel dit artikel
-

‘Hardnekkig gebruik Flash door reclamewereld’

Het hardnekkige gebruik van Flash komt eigenlijk vooral door de reclamewereld. Zeker negentig procent van alle zogenoemde rich media-impressies komen voor rekening van Flashbanners, zo blijkt uit gegevens van Sizmek.

‘Creatieve bureaus zijn opgegroeid met de software van Adobe en hebben nog veel specialisten op dit gebied’, zegt Josh Engroff van Media Kitchen tegen Digiday. ‘De keuze voor iets anders betekent dat men mensen zal moeten opleiden.’

De vervanger HTML5 betekent vaak ook hogere serverkosten voor agentschappen en hun klanten. Daarnaast biedt HTML5 toch niet dezelfde dynamiek als Flash.

Browsermakers leggen Flash wel steeds meer restricties op, wat op de lange termijn zou kunnen leiden tot uitfasering. Chrome beperkt nu al het gebruik van ‘non-essentiële Flash-content’.

De voorkeur voor Flash is niettemin opmerkelijk omdat smartphones en tablets doorgaans geen Flash weergeven, althans niet via reguliere browsers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond