Havas veert op door digitale media

Reclame- en communicatiebedrijf Havas heeft zijn omzet met 8,4 procent zien toenemen in het eerste half jaar van 2012. Zowel Europa als de VS droegen bij aan de groei. Met name digitale activiteiten deden het goed.
De totale omzet (pdf) ging naar 829 miljoen euro. De operationele winst bedroeg 93 miljoen euro. In het tweede kwartaal had Havas wel last van een afkoelende Amerikaanse markt, maar het bedrijf meldt goede resultaten over juli.
Het waren met name digitale en sociale media die de omzet stuwen. Zij maken voor 23 procent deel uit van het bedrijfsresultaat. Havas wil deze activiteiten dan ook prioriteit geven. In de afgelopen periode werden op dit gebied verschillende aankopen gedaan. In juni werd Boondoggle uit de Benelux overgenomen, met klanten als Heinz, Iglo, Belgacom en Nike.
Ook versterkte Havas zijn positie in de markt voor de gezondheidszorg met een belang in Creative Lynx. Voor Havas Worldwide Health is een nieuwe Europese CEO Ben Davies aangetrokken. Hij komt van Pan Advertising.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond