Deel dit artikel
-

Helft Amerikanen luisterde podcasts

Meer dan 120 miljoen volwassen Amerikanen luisterde afgelopen jaar wel eens naar een podcast. Dat is de helft meer dan vier jaar geleden.

Maar driekwart van de Amerikanen luisterde in de afgelopen maand helemaal geen podcast. Het mediumtype begint zichtbaar steeds bekender te worden, maar qua luisterfrequentie mag ‘maandelijks luisteren’ nog niet echt een massamedium heten.

Technologieleverancier Triton uit Canada onderzocht voor de Amerikaanse markt hoe het luistergedrag van podcasts in de afgelopen jaren is veranderd.

Zestig procent van de respondenten uit het onderzoek zegt te weten wat een podcast is.

Bijna de helft van de luisteraars (47%) is vrouw en 38 procent verdient twee keer een modaal inkomen (PDF).

Triton heeft niet onderzocht welk soort podcasts het populairst zijn.

Belangrijke motoren achter de opkomst van podcasts op dit moment zijn bedrijven als Google en Spotify die actief ruimte inrichten in hun portfolio met producten en diensten om het luisteren ervan te faciliteren.

Foto: Doctorow (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond