Deel dit artikel
-

Heliview neemt belang in Leadfrog

Heliview neemt een belang in lead generator Leadfrog. De congresorganisator wil het gat tussen offline congressen en de online wereld verkleinen. Congressen gaan in de verlening via specialistische portaalsites en webcasts met video.

Naar nu blijkt, hebben Heliview en Leadfrog afgelopen vrijdagavond een nauwe samenwerking gesloten. Heliview neemt een minderheidsbelang in Leadfrog. Leadfrog verandert zijn naam in Heliview Online. Over bedragen is niets bekend gemaakt, noch of de mogelijkheid tot volledige overname is bedongen.

“Er komt extra kapitaal om groei te financieren”, zegt Bob Oord van Heliview Online in een toelichting aan deze uitgave. “We hebben nu 7 portals en bereiden de lancering van 3 nieuwe portals voor. Die zouden in juli online moeten gaan”.

Bezoekers van portaalsites als IntoRetail en IntoFinance vinden daar zaken als rapporten en white papers. Die documenten mogen ze gratis downloaden als ze hun contactgegevens achterlaten op de site. Voor de maker van de documenten, vaak bedrijven die specifieke producten en diensten verkopen, is dat een ingangetje naar potentiële klanten waar ze moeiteloos meerdere tientjes per e-mailadres betalen.

Oord: “Heliview organiseert congressen om kennis te delen met doelgroepen. En sprekers doen met die congressen mee om met hun doelgroep in contact te komen. Een onlinge verlening richting white papers en rapporten is een logische vervolgstap”.

Binnenkort gaat het bedrijf ook met video de gebeurtenissen op congressen vastleggen. Wie een congres gemist heeft, kan zich achteraf aanmelden om achteraf alsnog een of meerdere sprekers te zien en horen praten. Heliview kan de daarbij verzamelde contactgegevens commercieel aanwenden.

De drie nieuwe portalen gaan over IT, Cloud Computing en Het Nieuwe Werken.

Foto: itzafineday (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond