Deel dit artikel
-

HelloFresh haalt 50 miljoen op

De verkoper voor maaltijdboxen HelloFresh haalt 50 miljoen dollar op bij investeerders om het bedrijf verder te doen groeien.

Insight Venture Partners uit New York levert de grootste bijdrage in deze financieringsronde. Phenomen VC doet ook in deze ronde, de vierde, weer mee.

Het geld wordt overwegend gebruikt voor de groei van het bedrijf op de bestaande markten. Dat zijn naast Nederland en Engeland ook Duitsland, Australië en Amerika. Marlies Jongman van het Nederlandse filiaal kan nog geen details geven over hoe die plannen lokaal zullen worden ingevuld.

HelloFresh is een dienst waarbij consumenten een abonnement nemen op dozen met verswaren. Die kosten een paar tientjes per week, wat zou kunnen concurreren met de prijzen van supermarkten. Iedere week wordt een nieuwe doos bezorgd met recepten.

“Heel weinig mensen doen nog online hun versboodschappen terwijl alle onderzoeken laten zien dat de potentie enorm is. Onze groeicijfers laten ook zien dat het werkt. We krijgen, ook in Nederland, veel nieuwe klanten erbij. Retentie is superbelangrijk.”

Bij de Nederlandse tak werkt nu dertig man. Vooral de klantenservice is afgelopen jaar stevig gegroeid.

Foto: Shawn Allen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond