Deel dit artikel
-

Hema vernieuwt: meer ‘online only’ assortiment

Warenhuis Hema gaat via zijn website nog meer artikelen verkopen die niet in de winkels liggen. De fotozuilen worden internetkiosken en binnenkort krijgen medewerkers iPads om klanten mee te helpen oriënteren en kopen.

Dat zijn enkele van de digitale hoogtepunten uit de persconferentie waarin directeur Ronald van Zetten zijn nieuwe strategie toelichtte. “We passen onze strategie aan omdat dat nodig is. Dit is een grote verandering voor Hema.”

De grootste veranderingen spelen zich af op de vloeren van de 520 winkels. Het assortiment is aangepast op het vluchtige gedrag van de consument. De filialen zijn zo ingericht dat de klant makkerlijker impulsaankopen, maar ook het vertrouwde aanbod vindt.

‘Hema maakt het gewoon bijzonder’ vervangt ‘Echt Hema’.

Waar de fysieke winkels afgelopen maanden grondig zijn veranderd, zijn eventuele vernieuwingen aan de site amper zichtbaar. Van Zetten zet nu vooral in op het vergrote van het online assortiment, nog meer artikelen digitaal beschikbaar maken die niet in de winkels op tafels en in schappen liggen.

Dat bredere digitale assortiment moet toch zijn weg naar de fysieke winkelvloer gaan vinden. De fotozuilen in de winkels worden vervangen door internetkiosken. Daarop kunnen foto’s worden afgedrukt, maar de klant kan er ook snuffelen door het online assortiment. En bestellen. In de nabije toekomst krijgen medewerkers van de Hema ook tabletcomputers waarmee ze hand in hand met de klant kunnen internetshoppen.

Persconferentie:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Interview met Ronald van Zetten voor RetailDetail:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Mirko Tobias Schaefer (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Johan Schaap

Echt bizar om te zien hoe afwezig online bij HEMA is. In plaats van deze kans te grijpen om eindelijk de focus naar online te verleggen lees ik nu toch dat HEMA de focus primair om de fysieke winkel houdt en ondertussen hoopt dat klanten eventueel ook nog wat extra’s van de site in de winkel komen. Wat een gemiste kans. Dit gaan zo niet lang volhouden.

Valli

Paniek voetbal van de Hema, als deze kans niet slaagt hebben ze een groot probleem.

pieter

Heeft iemand weleens online bij hema besteld? Het is bizar slecht. Het duurt gewoon twee weken voor je je 12 delige besteksetje in de winkel kan komen ophalen. En als je het thuisbezorgd wilt hebben moet je meer betalen dan de consumentenprijs voor het verzenden van een pakje.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond