Deel dit artikel
-

H&M in 2015: online shops in acht nieuwe landen

H&M zet zijn internationale digitale expansie kracht bij en opent volgend jaar nog eens tussen de acht en tien winkels. Mede de digitale verkopen steeg de omzet afgelopen kwartaal met meer dan twintig procent.

India is een van de grootste landen waar H&M volgend jaar zijn online shop zal openen. Dat had eigenlijk nog in 2014 moeten gebeuren, maar die lancering is uitgesteld. Het bedrijf is ook van plan om volgend jaar de e-commercemarkt te betreden in Zuid-Afrika, Peru, Taiwan en Macau.

Dat blijkt uit de toelichting op de financiële cijfers over het derde kwartaal, die vanochtend werden gepubliceerd (PDF).

In dit jaar openden de Zweden al digitale winkels op de vier grote markten Frankrijk, Italië, Spanje en China.

Hoe groot de online omzetbijdrage is, houdt het modebedrijf voor zich. Duidelijk is dat dat significant is. Topman Karl-Johan Persson: “De digitale winkel is een erg belangrijke aanvulling op onze fysieke zaken omdat we meer service en beschikbaarheid kunnen bieden aan onze klanten.”

De omzet in het derde kwartaal steeg met 21 procent tot 4,2 miljard euro. De winst steeg ondanks een kostenstijging (door online en IT-investeringen) met twintig procent tot 522 miljoen euro.

H&M is van plan in Nederland drie fysieke winkels te openen van zijn eerst via internet gelanceerde label & Other Stories. Daarnaast wil het digitale filialen op internet openen in Ierland, Oostenrijk en Amerika.

Foto: spaztacular (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond