H&M lanceert nieuw online merk /Nyden

H&M lanceert begin volgend jaar een nieuw, internationaal online merk dat zich voornamelijk richt op millenials: /Nylden.

In het nieuwe jaar wordt het merk gelanceerd met gelokaliseerde webwinkels en een aantal pop-upstores. /Nyden (Instagram) is het negende merk van H&M Group. Het zal qua prijs en collectie wat hoger worden gepositioneerd dan de andere H&M-collecties en wil niet de algemene modetrends volgen.

Nyden komt onder leiding van Oscar Olsson, die bij H&M werkt sinds 2013. Eerst was hij onderdeel van H&M’s ‘expansieteam’ en daarna het hoofd van het innovatielab. Daar werkte Olsson vooral vanuit disciplines als sociologie, marktonderzoek en filosofie. Nyden kan worden gezien als een manifestatie en uitprobeersel van hetgeen hij daar geleerd heeft.

Het nieuwe merk wordt gerund vanuit het designkantoor in Los Angeles. Influencers zullen de voornaamste vlaggendragers zijn.

Foto: mainstream (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug