Deel dit artikel
-

Hootsuite koopt nieuwe ‘oren’ voor socialmedia

Socialmediamanagementplatform Hootsuite koopt Talkwalker uit Luxemburg om beter te luisteren op socialmedia en kordaat te reageren na AI-analyse.

CEO Irina Novoselsky beschouwt de voor haar nieuwe technologie als een wezenlijke stap voorwaarts in Hootsuites portfolio.

“We bouwen een feedbackloop waar AI consumentendata gebruikt om inzichten en puntige reacties te verwoorden en de impact ervan te meten.” Dat gaat volgens haar verder dan simpelweg luisteren en reageren op socialmedia, wat nu de standaard praktijk is.

Talkwalker luistert op meer dan honderd social netwerken en 150 miljoen websites naar meningen, ervaringen, vragen en commentaren van het internetpubliek. Dat zijn kanalen als Instagram en Tiktok maar ook Trustpilot. Het is een brede, internationale waaier die de Luxemburgers scanbaar maakten.

Talkwalker was in handen van investeerder Marlin Equity Partners. Het is niet bekend hoeveel die opstrijkt met deze deal.

In 2021 kocht het Canadese Hootsuite nog het Belgische bedrijf Sparkcentral.

Hootsuite is bezig het fundament onder het bedrijf te verstevigen. Naast deze overname is dat ook te zien aan de aanstellingen in de top van het bedrijf. In de afgelopen vijf kwartalen kreeg het een nieuwe: CFO, CMO, CCO, CRO, CEO en CTO. De meest recente investering dateert van 2018, vijftig miljoen dollar van CIBC Innovation Banking.

Foto: Jeanne Menjoulet (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond