Deel dit artikel
-

Hot: duurzaam online mode verkopen

Een focus op duurzaamheid en de doorverkoop van tweedehands mode zijn ontwikkelingen die de mode-industrie tegenwoordig bezighouden. In Europa en in de VS duiken online marktplaatsen op en allemaal proberen ze een stukje van de markt te veroveren. The Next Closet haalde onlangs 1 miljoen euro op voor uitbreiding naar België en MUD Jeans ontving wereldwijde aandacht met het concept ‘Lease a Jeans’. Meer weten? Kom dan naar Emerce eFashion.

In een panel delen Thalita van Ogtrop (The Next Closet), Thijs Verheul (United Wardobe) en Bert van Son (MUD Jeans) op 8 september 2016 tijdens eFashion hun visie op de toekomst van ‘sustainable selling’.

Tastbaarheid is een grote uitdaging bij de online verkoop van producten. Recent onderzoek laat zien dat producten online wel degelijk tastbaarheid kunnen meekrijgen. Ook behoort een gevoel van ‘fysieke aanwezigheid’ tot de mogelijkheden. Tijdens de sessie van Tibert Verhagen, onderzoeker en docent aan de Hogeschool van Amsterdam, worden twee onderzoeken besproken waarbij er naar 360-spin en virtual mirror toepassingen is gekeken in de webwinkel van Ray-Ban.

En uiteraard is er meer. Steeds meer wetenschappelijk onderzoek laat zien dat onbewuste emoties ons gedrag bepalen, zonder dat wij het ons bewust realiseren. Wetenschappers voorspellen dan ook steeds beter het gedrag van consumenten en wat ze willen aanschaffen, nog vóór ze dat zelf door hebben. Geldt dit ook voor mode? Kunnen wetenschappen trends voorspellen? Hebben we dan straks geen ontwerpers meer nodig? Martin de Munnik, founding partner en neuromarketing expert bij Neurensics, neemt je mee in een bijzondere reis door het consumentenbrein.

De ‘unboxing’ – het uitpakken van je aankoop – is het ultieme geluksmoment van je customer journey. Bij Kega namen ze de proef op de som en testten bij 40 Nederlandse retailers hoe goed zij het unboxing proces op orde hebben. René Spaanderman, retail strateeg bij Kega, laat zien hoe de complete Unboxing Experience eruit ziet. Van bestelling, bevestiging, verzending, levering, ontvangst en unboxing tot retournering. Uiteraard met zijn advies ‘to make your unboxing experience magic’!

eFashion vindt plaats op 8 september in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Tickets zijn hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

1 Reactie

Remko

Op http://www.tshared.eu worden t-shirts on demand gemaakt op naar een Zero waste en fair production. Binnenkort start de crowdfunding voor dit fantastische initiatief.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond