Deel dit artikel
-

I Am Pop krijgt 2 miljoen euro voor bottechnologie

Het Nederlandse I Am Pop van Tim Heineke heeft 2 miljoen euro opgehaald voor zijn bottechnologie. Met die bots kunnen muzikanten via Messenger hun fanbase onderhouden.

Het probleem met Facebook is dat artiesten hun fans nauwelijks kunnen bereiken. Met de bot van Facebook kun je die pagina koppelen aan messenger en wel één op één je fans bereiken, vertelde Heineke in 2017 aan FastMovingsTargets. ‘Het engagement is ongehoord groot: 94 procent open rate, de click thru rate is 60 procent. Er komt geen tool zo dichtbij als dit. Sommige gebruikers die onze bot hebben gelanceerd, zijn binnen één week soms al succesvoller dan hun pagina.’

Aanvankelijk had Heineke een eigen app ontworpen waarmee je pushnotificaties kon sturen. ‘Het nadeel daarvan was: je moest de app downloaden en vrijwel niemand downloadt meer apps. Dus toen Facebook met een messenger bot kwam wat het één plus één is twee. Je hebt in een pagina geïnvesteerd, maar je bereikt je fans niet meer, maar met de bot van Facebook kun je die pagina koppelen aan messenger en wel één op één je fans bereiken.’

Wie gebruik wil maken van I am POP moet een abonnement nemen voor tussen de 29 en 99 euro per maand, afhankelijk van de hoeveelheid bots die je in wilt zetten.

Oprichter Heineke heeft al diverse muziekstartups opgezet, waarvan Shuffler.fm de bekendste is.

Het nieuwe bedrijf heeft 15 mensen in dienst en heeft AMA Festivals, Mad Decent, The Orchard, Elrow, Ministry of Sound, Sony, Warner, AWAL, and [PIAS] als klant.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond