IAB wil 100 procent meetbaarheid van advertentie-impressies
Branchevereniging IAB wil dat in de toekomst 100 procent van alle verhandelde advertentie-impressies als zichtbaar worden gemeten. Dat is op dit moment nog niet de realiteit. De huidige technologie om zichtbaarheid van campagnes te meten toont nog teveel variatie in resultaten, zo staat te lezen in een nieuwe whitepaper van IAB Nederland.
Het is op dit moment gewoonweg nog niet mogelijk om 100 procent van alle impressies te meten met een acceptabele variatie in uitkomsten. ‘Het hanteren van 100 procent zichtbaar als doelstelling in een mediaplan kan daardoor ook het doel voorbij streven. Bijvoorbeeld hoge impact-bannerformaten, zoals take overs en roadblocks, zouden kunnen worden uitgesloten,’ schrijven de samenstellers.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd