Deel dit artikel
-

IAB Europe lanceert de eerste Europese Programmatic Trading Whitepaper

Bijna negentig procent van ruim 600 respondenten van een gisteren gepubliceerd whitepaper van IAB Europe denkt dat geprogrammeerd inkopen van advertenties een significante impact heeft.

IAB Europe presenteerde maandag zijn eerste Europese Programmatic Trading Whitepaper, met als doel om de digitale reclamemarkt te informeren. Bijdragen zijn er van bedrijvern als ADTECH, AppNexus, AudienceScience, Cxense, The Exchange Lab, Improve Digital, Yahoo!, Xaxis en White & Case. In het whitepaper wordt het fenomeen van ‘programmatic buying’ uitgelegd.

Nederland behoort volgens het rapport (pdf) samen met Engeland, Duitsland en Frankrijk tot de voorhoede van geprogrammeerd inkopen, onder meer omdat het land er vroeg bij was. De handel beperkt zich niet alleen tot mobiel en web, maar omvat ook video en radio.

Nog dit kwartaal komt de branchevereniging met cijfers over de omvang van de markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond