Deel dit artikel
-

IKEA begint food-wedstrijd op YouTube

IKEA houdt tot eind november een zesdelige webserie op YouTube. Dertien hobbykoks strijden om de mogelijkheid hun recept op de nieuwe menukaart van 2016 in de IKEA-restaurants te krijgen.

Vanaf vandaag verschijnt iedere donderdagmiddag om drie uur een nieuw aflevering in de serie van zes. De driekoppige jury bezoekt dertien kandidaten die uit zevenhonderd inzenders zijn geselecteerd. Vier van hen gaan naar een finale waarbij het winnende gerecht op de nieuwe menukaarten wordt geparachuteerd.

De IKEA Food Challenge is de tweede webserie van IKEA op YouTube. Eerder konden volgers al genieten van IKEA Cataloggers, een driedelige serie over de lancering van de nieuwe IKEA catalogus 2016.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Het warenhuis speelt met de webserie in op een trend waarbij merken steeds vaker langere reeksen van langduriger video’s op YouTube zetten. De series zijn professioneel geproduceerd en worden doorgaans via YouTube en Facebook gepromoot om de merkbeleving te versterken. In dit geval onder foodies, een groep die zich geregeld mag verblijden met media-aandacht op televisie.

In september riep het woonwarenhuis foodies op om hun culinaire creaties voor de IKEA Food Challenge te delen op Instagram met #IKEAfoodchallenge. De vakjury bestaat uit chef-kok Robert Kranenborg, ELLE Eten-hoofdredacteur Klaartje Scheepers en foodblogger Pauline Weuring van Uitpaulineskeuken.nl.

IKEA Nederland heeft iets meer dan tweeduizend abonnees op zijn YouTube-kanaal en genereerde daar in vijf jaar drie miljoen views.

Het concept voor de online serie komt uit IKEA’s eigen gelederen en is opgetuigd met MEC, Newslab en Towel Media.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond