“Merken zijn gebaat bij online webseries”

Filmpjes op YouTube zetten is nog geen contentstrategie. Media-ondernemer Deniz Alkaç raadt bedrijven aan na te denken over het opzetten van webseries, om in video verhalen en emoties over te brengen aan het publiek.

“Je merkt dat veel merken het in het begin lastig vinden om USP’s van hun product los te laten. Wij adviseren merken de shift te maken van USP naar ESP (emotie): mooie verhalen die matchen met de kernwaarden van het merk – en de interesses van je publiek”, aldus de oprichter van Bruut Amsterdam.

In de afgelopen jaren ontwikkelde en produceerde het bedrijf videocontent voor onder meer Fanta, Renault, Microsoft, Opel, Wehkamp.nl, de KNVB en PostNL. “Het is tijd voor the next step”. Alkaç gaat zich richten op het ontwikkelen van formats en het produceren van de online videoseries.

“Alleen door vaste, specifieke en vooral relevante format-elementen bindt met publiek zich aan het merk. Eigenlijk maken we vanaf nu geen branded content meer, maar content for brands”. Aan de eerste producties binnen de nieuwe koers wordt momenteel gewerkt. “Voor Maybelline hebben we net de eerste mini-serie opgeleverd.”

Foto: Timothy Krause (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug