Deel dit artikel
-

Ikea test simultane tv- en mobiele reclame

Ikea houdt dit weekend een proef met de combinatie van televisie- en mobiele reclame tijdens de uitzending van X Factor in Engeland.

De meubelzaak voegt zich in de rij met grote adverteerders die de combinatie van offline en online videoreclame zoeken. Een reclameblok op televisie en mobiel op prime time lijkt dan een van de meest uitgelezen momenten om data te verzamelen.

In de app van X Factor zal op vooraf bepaalde momenten een commercial van tien seconden te zien zijn. Het uitzendschema is niet bekend, maar het is aannemelijk dat die mobiele commercial wordt vertoond tijdens de pauzes in de uitzending. Grote delen van het publiek bevinden zich op die momenten toch al met de telefoon of tablet op schoot.

De tv- en mobielcombinatie maakt deel uit van een grotere campagne van Ikea. Die loopt tot 20 december met het zwaartepunt in de nu lopende maand.

Accepteer analytische cookies en tracking cookies om deze video te bekijken.

Foto: Alessandro Valli (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond