Derp

Incasso-oplichters treffen Nuon

Een groot aantal klanten van energiebedrijf Nuon heeft vannacht een mail ontvangen van incassobureau Proquest om een achterstallige betaling te voldoen. Mogelijk liggen er mailadresssen op straat.

De mail is een phishingpoging. Er wordt een link vermeld naar een zipbestand met een ‘exetuable’. Dat bestand wordt gehost op het domein Proquestincasso.com. Proquest is overigens een bestaand incassobureau.

Ook wordt klanten gevraagd binnen vijf dagen een bedrag over te maken op een rekeningnummer van Stichting Derdengelden Proquest Incasso.

Het KvK in de mail verwijst naar Cannock Chase Incasso B.V. dat ook werkelijk een incassorelatie met Nuon onderhoudt. Dat bedrijf wordt platgebeld door verontruste Nuon klanten. “Wij opereren uitsluitend onder eigen naam”.

Nuon waarschuwt nu ook zelf voor de mail. De Nuon klantenservice kampt volgens Nuon met overlast. Volgens woordvoerder Ton Boon is er geen relatie met het offline gaan van Mijn Nuon. “We zijn het aan het uitzoeken of er adresssen gelekt zijn, maar ook niet-Nuon klanten hebben deze mail gekregen.”

100 Reacties

Heb deze mail ook ontvangen terwijl er geen enkele relatie met Nuon is. Waarschijnlijk zijn dus ook niet-Nuon klanten benaderd.

Ook zo’n email ontvangen. dacht al dat het niet goed zat.
Vervelend voor jullie NUON.

http://www.proquest.co.uk/en-UK/default.shtml hier vind je het logo terug.
Deze week ook twee spookfacturen/herinnering ontvangen, check de post en mail goed voor je gaat betalen!!!!

ook mail ontvangen en geen Nuon klant. Sterkt met het verwerken van de calls!
vrgr
Descansa

Heb deze e-mail vanochtend ontvangen. Deze zat al wel direct in de spam-box. Ik ben geen klant van NUON, maar NUON heeft mij recentelijk wel benaderd voor een overstap naar hen. Misschien liggen er ook gegevens van de marketing/verkoop afdeling op straat.

Geen zakelijk klant van Nuon, wel mail van ProQuest ontvangen. Slechte zaak.

Heb de mail vanochtend ook ontvangen en heb gelijk het nummer wat in de mail staat gebeld. De mevrouw aan de lijn gaf aan dat ze de hele ochtend gek gebeld zijn. Overigens zijn wij GEEN klant van de Nuon…… heel vervelend dit!

Ook zo’n e-mail ontvangen (Euro 212,13). Heb geen enkele band met NUON (gehad). Bericht in spambox dinsdag 23.51 uur.

Zelfde mail gehad, de vraag is nu alleen niet of er gegevens op straat liggen maar ook wat gaat NUON hieraan strafrechtelijk doen. Wat mij betreft mogen deze criminelen voor hele lange tijd achter slot en grendel. Dus NUON hier is een taak weggelegd om er voor te zorgen dat de maatschappij voor lange tijd van deze gasten verlost wordt.

Ik ben wel klant bij Nuon heb ook de email ontvangen, maar op een emailadres wat niet bekend is bij de Nuon 😉

groetjes
http://www.facebook.com/facilitaironderhoud

Vananacht om 3.05u heb ik ook email ontvangen van incassobureau Proquest Incasso. Ben sinds 2 jaar geen klant van Nuon, dus was direct verdachte email. Krijg meer verdachte emails via Zonnet.nl. Nuon zij handelen onder jullie naam. Nu juridisch aanpakken deze criminelen.
Succes

Wel klant bij Nuon en ook een mail gehad, moeten toch nog iets vroeger opstaan voor ik hier in trap!!

Geen klant bij Nuon en ook een email gehad.
Vraag me wel af waar de gegevens vandaan komen, mijn voorletters en meisjesnaam worden nl. vermeld.

ook geen klant bij nuon maar toch email gehd

Mijn email adres is 100% zeker vanaf DeZaak gekomen. Hoeveel andere mensen hier zijn lid van DeZaak?

Dank voor de verwijzing naar De Zaak waar ik idd ook lid van ben. Dit gezegd hebbende weet ik bijna zeker dat ze bij De Zaak een handeltje hebben gemaakt van hun adressenbestand. Het wordt tijd voor een vette klacht en een boycot van die smiechten!

Ook eentje gehad veel sterkte Nuon

Ik heb 2 emailadressen en heb de mail op beide adressen ontvangen. Een van die adressen gebruik ik nooit en staat ook nergens vermeld. Hoe komen ze aan deze informatie?

Ook de e-mail ontvangen. Gezien het adres waarnaar het gestuurd is en de naam van mijn overleden echtgenote vermoed ook ik dat het afkomstig is van De Zaak. Dit is namelijk de enige die nog met de naam van mijn overleden echtgenote werkt. Moet nog gewijzigd worden. Ik hoop dat ze achterhalen waar deze e-mail vandaan komt en dat, indien het het geval is, De Zaak zijn adressenbestand beter beschermd want wie weet wat deze cybercriminelen nog meer kunnen uitvreten met jouw gegevens.

Ja, zou goed van De Zaak af kunnen komen.

Zelfde mail ontvangen. Geen klant van NUON.

“De Zaak”zou een mogelijje bron kunnen zijn. Ook ik was ooit lid van deze organisatie.

DeZaak is het aan het uitzoeken.

Ik heb ook een mail gehad. Ik heb nooit een relatie met de Zaak gehad. Het gebruikte mailadres wordt nooit gebruikt is alleen bekend bij mijn provider, maar ik krijg hier wel af en toe spam of phishing mails op. Het circuleert dus kennelijk.

Hier ook het mail gekregen en toch blijft ik zeggen dat je bij mij ook vroeger moet opstaan want ook ik trap er niet in.
en sowieso ga ik niet op mailtje in die betrekking heeft tot betalen want dat moeten ze echt naar me thuisadres sturen en dan nog ben ik argwaan van. Meeste keren bel ik als ik me twijfels heb of krijgt.

Nou die eerst post ging wat mis 🙁

Dus nog een poging om te plaatsen.

Hier ook het mail gekregen en toch blijft ik zeggen dat je bij mij ook vroeger moet opstaan want ook ik trap er niet in.
en sowieso ga ik niet op mailtje in die betrekking heeft tot betalen want dat moeten ze echt naar me thuisadres sturen en dan nog ben ik argwaan van. Meeste keren bel ik als ik me twijfels heb of krijgt. Gr en iedereen heel veel sterkte en VOORAL ER NIET OP IN GAAN!!

Ook ik heb een e-mail ontvangen. Wij zijn geen klant van Nuon dus de e-mail viel direct op. Wel vraag ik mij af of dat Nuon de aangegeven rekening in overleg met de banken zouden kunnen laten blokkeren. Er zijn toch ongetwijfeld mensen zijn die wel geld overboeken. Door directe blokkade op te leggen naar het aangegeven rekeningnummer kan schade toch worden voorkomen.

Wij zijn lid van zaak, niet van nuon. Wél deze scam ntvangen..

Wel klant bij Nuon, geen mail ontvangen. Wel heb ik gisteren een e-mail gehad van de zaak daar stonden 2 onderwerpen: Excel: zo print u altijd alles op één pagina en 3 dirty tricks die werken bij onderhandelingen. Gisteren klikte ik op de link toen kwam er een melding van Microsoft smart screen filter, dat deze link geblokkeerd was: http://www.proquestincasso.com iemand ook op deze links geklikt ?

Ik heb geen enkele relatie met Nuon, kreeg de mail toch.
Sta wel in de lijst van de zaak met het door de oplichter gebruikte mail e/mail adres.
Het domein Proquestincasso.com is trouwens gisteren pas geregistreerd>
Date Registered: 2012-11-6
Date Modified: 2012-11-6
Expiry Date: 2013-11-6

DNS1: dns1.dnsnumber2.com
DNS2: dns2.dnsnumber2.com

Registrant
Jayne Jasmin
Email:jayne_jasmin7978@samilan.net
3806 Crosswind Drive
42276 RUSSELLVILLE
United States
Tel: +1.4078762454

Administrative Contact
Jayne Jasmin
Email:jayne_jasmin7978@samilan.net
3806 Crosswind Drive
42276 RUSSELLVILLE
United States
Tel: +1.4078762454

Technical Contact
Jayne Jasmin
Email:jayne_jasmin7978@samilan.net
3806 Crosswind Drive
42276 RUSSELLVILLE
United States
Tel: +1.4078762454

op het domein samilan.net staat een template in het japans >
http://translate.google.nl/translate?hl=en&sl=ja&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fsamilan.net%2F

een internationale werkende oplichter dus, maar een die wel een tekst in goed Nederlands kan schrijven. De mail leek eventjes ok. De oplichters worden steeds proffesioneler.

Ik heb ook een mail gehad van hen! En ik heb het geluk gehad dat ik geen diensten bij Nuon heb lopen dus dat het niet mogelijk was. Even googlen kwam ik al gauw hier uit.

Ook ‘aanmaning’ gehad, was leuk laag bedrag, normaal betaal ik 4 x dat bedrag per maand aan de Nuon, dat was al reden nr 1 om achterdochtig te zijn. Bovendien aut. incasso bij Nuon, dus oplichters. Hoop niet dat iemand daar instinkt.

Ophorst, 12.231. Vind ook dat die mogelijkheid er zou moeten zijn. geen gemek van privacy ect. Blokkeren die hap, rekening leeghalen en terugbetalen.

Die internationale WHOIS gegevens zeggen niks.

Beste Peter,

het administratieve en technical en zelfs registrant kan dengene zijn bij het bedrijf waar het gehost is. dat wil niet zeggen dat het werkelijk die persoon betreft. het had er in het nederlands kunnen staan met piet jansen ect… dit is niet erg betrouwbare informatie van een internet adres. maar bedankt voor je inzet en informatie.

Ik heb de mail ook ontvangen, “oud” lid van De zaak, ook nuon klant, maar op een ander emailadres. mijn inziens komt het dus eerder van De Zaak dan van Nuon.

ook mail gehad maar op zakelijk email adres, geen klant van NUON ook niet van DeZaak. Recent ook pfisingmail gehad van ING bank op hetzelfde mailadres, dus wees waakzaam!!!!

Hallo,
Inderdaad ook een mail ontvangen, jammer..

mvg J.Ruitenbeek

Ook mail ontvangen, snapte al niks van herinnerigen etc.
Maar goed dat je even via Google kijkt of het een malafide bedrijf is, niet dus…… Maar werd wel met naam en toenaam aangesproken in de mail, dus zal toch ergens een lek zitten.

Ja, bij ons werd ook de naam genoemd en ons email adres bevat geen naam. dus ergens zit iets fout.

Ook vannacht een mail ontvangen. Zijn geen klacht bij NUON

Heb vannacht ook een mail ontvangen op mijn zakelijk e-mail adres maar heb nooit zaken gedaan met Nuon alleen een keer een offerte opgevraagd.

Geen klant van Nuon.
Wel klant van De Zaak.
Gezien de tenaamstelling, vrijwel zeker gegevens van De Zaak afkomstig.

Heb deze mail ook gehad dat ik binnen 5 dagen 212,013 moest overmaken, ben al maanden geen klant meer, dus mensen pas op.
En nuon bedankt voor de waarschuwing, want je gaat toch wel twijfelen of je echt iets vergeten bent.
Vandaar dat ik eerst op google ging kijken en niet de link in de mail opende.

Aangezien ik geen klant ben bij NUON extra aandacht voor een dergelijke mail van oplichters. De link niet geopend, zit vaak veel ellende achter. Waarbij opgemerkt dat de brutaliteit er wel is om te attenderen dat je conact kunt opnemen.

wie gaat ons van dit soort tuig afhelpen????

Ook wij zijn benaderd. Wel klant van Nuon. DeZaak ken ik niet.
Dit is al de 4e op rij die binnenkomt. Niet alleen van Nuon, maar ook van een 2-tal andere incassobureau’s. Daarnaast een factuur en herinnering gekregen van een vermelding op een stadsplattegrond van een firma Holland Multimedia. Nooit toestemming voor gegeven. Dit zijn inderdaad criminele praktijken.

Ook mail ontvangen, geen relatie met nuon ….
Formeel antwoordje gestuurd naar “Proquest”,
en nu is mailbox vol gespamd (+80 berichten in
een paar uur tijd)

Zag dat mijn linked-in e-mail adres is gebruikt,
zou dat het traject zijn dat de boefjes
gebruikt hebben?

De mail ontvangen op mijn zakelijke email. Dus niet op mijn prive mail. Geen klant van Nuon (meer). Maar Nuon heeft sowieso niet mijn zakelijke mail. Ik lees steeds dat het via De Zaak zou kunnen zijn gekomen, nou dat zou bij mij ook het geval kunnen zijn! Ligt hun bestand op straat wellicht?

Ik liep meer dan een uur achter op Robert qua informatie zoeken zo te zien… en effin.
De ‘registar’ van proquestincasso.com, internet.bs, is gevestigd op de Bahama’s. Tot zover mij bekend staan de Bahama’s er niet echt om bekend informatie vrij te willen geven.
Het opgegeven adres voor het domein (in de VS) is natuurlijk zo fake als het maar kan (heb het voor de zekerheid even gegoogled).
Ik heb geprobeerd te kijken of ik de bank rekening kon tracen, maar zonder te weten in welk land de oplichter is, is het onmogelijk door de kluwen waar je dan in verstrikt raakt. 1 ding is duidelijk het kan onmogelijk een Nederlands rekeningnummer zijn. Wanneer ik het nummer bij wijze van test invoerde in mijn online betalingsscherm, werd het automatisch veranderd in 4967 4281 7. Een nummer welk zonder verdere code aanduiding weinig mee te doen is.

@MP: Hopelijk gebruik je dat e-mailadres zakelijk niet verder? Grote kans nl. dat het in het circuit van oplichters, spammers etc terecht is gekomen.
@Hsnoep: DeZaak heeft zo te zien nog geen reactie verder gegeven op de vermoedens van een boel mensen. Kan best zijn dat zonder dat ze het gemerkt hebben hun database gehackt was.

Ook hier is de mail ontvangen zonder dat er een relatie met Nuon bestaat!

Ook mail ontvangen en gelukkig snel gezien dat het een list betrof. Zou het niet zinvol zijn om massaal aangifte te doen tegen deze oplichters? Er zijn vast onoplettende mensen gedupeerd.

Wel sinds kort klant bij Nuon en vandaag het emailtje gekregen. Zodoende her terecht gekomen.

Het is eigenlijk ongelofelijk dat zulke lieden hier keer op keer mee wegkomen. Is het nou echt zo moeilijk om hun te traceren en aan te pakken?

De zin : wij konden u niet bereiken gaf al voldoende weg , nuon heeft immers je adres !!
Vervelend voor nuon…hoop dat niemand er in trapt……..

Zeker weten via DeZaak deze mail gekregen;
combinatie van email en gebruikte voorletters/naam

@Theo Lumens: Helaas wel. Vaak opereren ze vanuit of via landen die weinig toeschietelijk zijn wanneer het gaat om persoonsgegevens vrijgeven, zelfs als het om een crimineel onderzoek gaat. Zelfs Europol en andere grote politie-organisatie’s zijn vaak tegen blokkades aangelopen terwijl ze naspeuringen deden. Van tijd tot tijd wordt er een gepakt, maar helaas komen er meer bij uit het Oostblok en uit mislukte staten zoals Nigeria dan dat er opgepakt worden.

aanvulling op mijn vorig bericht: op mijn zakelijke email dus.
Bedankt!

Inmiddels zijn ze zo ver dat het niet meer begint met geachte heer/mevrouw, maar dat het op naan is gesteld.
Ik heb meerdere mails teruggezonden en inmiddels ben ik er achter dat het gaat om een terug te vinden e-mail adres in Estland. Om dit soort dingen toch te proberen de kop in te drukken adviseer ik iedereen die hier zakelijk mee te maken krijgt aangift te doen bij de SAF, het kost even wat tijd maar hoe meer aangiftes hoe beter.

Wat een lef!!
Een niet NUON klant op deze manier benaderen1
Opgelicht inschakelen!!

De e-mail adressen komen van De Zaak

Wat een boeven. Voor Nuon-klanten is dit extra oppassen geblazen. Wellicht is een reactie van Nuon naar haar klanten op z’n plaats!

Ben geen klant van NUON; enkele jaren terug wel geweest.
Advies aan eenieder: klik niet door en voorkom ellende.
OPLICHTING van jewelste.
Had dit al direct door en ben direct gaan googlelen.

En dit is wat er als e-mail retour komt

Thank you for submitting your inquiry to ProQuest Customer Service. We have received your inquiry and will respond as soon as possible. This email is automatically generated and is intended for notification purposes only. Please do not respond to this email. If the matter is urgent, please call us directly toll free in the US and Canada at 1.800.521.0600 ext. 77044. International customers can call +800 4997 4111 (Toll free for countries listed here: http://www.proquest.com/assets/media/corporate/globalnumbercountries.pdf). Our office hours are Monday-Friday, 8:00AM-5:30PM, EST.
Best regards,
ProQuest Customer Operations Team

Ter verduidelijking: Proquest is een bestaand bedrijf, waarvan alleen het info-adres is gebruikt.

Gezien de tenaamstelling en het e-mailadres kan het niet van Nuon zijn en zeker wèl van De Zaak. Ben heel benieuwd wat zij te vertellen hebben.

ProQuest Customer Operations Team, laat duidelijk zijn dat ook dit bestaande en goed aangeschreven incasso bureau geen enkele blaam treft voor dit vergrijp.

De Zaak onderzoekt herkomst e-mailadressen nepfactuur ProQuest.
In de nacht van 6 op 7 november is via de e-mail een nepfactuur verstuurd, die afkomstig lijkt te zijn van een incassobedrijf met de naam ProQuest. Hiervan maakten wij al melding op onze site. Het sterke vermoeden bestaat dat voor de verzending mogelijk ook e-mailadressen uit een database van De Zaak zijn gebruikt. Uiteraard heeft dat buiten ons medeweten plaatsgevonden. Daarnaast tekenen wij aan dat De Zaak niet in e-mailadressen handelt, en de verzender ze dus ook niet op die wijze in handen heeft kunnen krijgen.
De kwestie heeft onze volle aandacht. Wij onderzoeken momenteel wat er is gebeurt, en hoe dat eventueel heeft kunnen gebeuren.

Heb deze mail ook ontvangen, maar eerst nuon gebeld! We hadden pas opgezegd, dus eindafrekening was al betaald.

Zoek het KvK-nummer op de KVK-site en zie de (bijna)-overeenkomsten met een wel bestaand incassobureau dat voor NUON werkt. Ben overigens ook lid van de Zaak.

Altijd goed kijken mensen. In de zogenaamde banklogo’s die onderaan de tekst staan, is het 2e plaatje de Blauwe Leeuw van de (door de ING overgenomen, welbekende Postbank).
Dat wordt al jaren niet meer gebruikt en daar zag ik het aan.
Nu volgens Rutte de relatie met de VS zo goed is, zou het aan te bevelen zijn als de FBI zich er eens stevig mee gaat bemoeien.

Het gaat hier om een virus dat door nog maar weinig virusscanners herkent wordt, ik zou dus zeggen open de link dus niet 🙂

Voor diegene die een kleine analyse willen lezen over het virus: https://secure.security.nl/artikel/43839/1/Overheid_waarschuwt_voor_nep_incasso_e-mails_Nuon.html

Vandaag ook een dergelijke mail ontvangen.
Gek genoeg zijn wij al langer geen klant van Nuon alleen voor wat betreft het netwerk is er nog een link te leggen. Alhoewel dat tegenwoordig via Liander loopt.

Mogelijk via De Zaak het mailadres bekend geworden?

Ook ik ontving deze email.
Ik ben NUON klant. Bedrag kwam bijna overeen met een van mijn fakturen. Even googelen en zie….het is een phishing email.
Als NUON hier van weet of hoort, zouden ze dan hun klanten niet een waarschuwings emailtje kunnen sturen? Das pas klantenservice!

Ook deze Email ontvangen, zou het niet redelijk zijn dat de overheid de betreffende bankrekening zou op eisen en daarvan de benadeelde mensen terug betalen,het is toch diefstal wat bestraft dient te worden.

Deze mail ook gehad, zijn al 30 jaar bij Eneco.
Mail direct verwijderd.
Oppakken, opsluiten en nooit meer loslaten !

Dit is een virus dat door nog maar weinig virusscanners herkent wordt. Zeer waarschijnlijk hebben de Zaak en Nuon dit zelf echt niet in de gaten gehad! Ook erg voor deze bedrijven! Ik denk zelf dat er meerdere bedrijven zijn gehackt, want ik ben van beide niet lid en toch zo’n mail ontvangen!!!!

De overheid moet hier meer op inspelen want het begint bijna dagelijkse praktijken….oplichters!

Zelfs 3 incasso gehad om 2.38 uur met 3 verschillende bedragen.
Ging gelijk een lampje branden naar 1 minuut google al succes dat het oplichters zijn.
Het leuke is dat ik geen klant meer ben bij NUON al sinds 2010

Ik heb deze spookfactuur ook ontvangen, zelfs twee keer. En ik ben geen klant bij Nuon en van de Zaak!!!

Maar had gelijk door dat het niet goed zat!!! Verschrikkelijk dit soort oplichting omdat het bedrijven als particuliere enorm schaad!!!

Ook geen klant bij NUON maar wel bij DeZaak. E-mailadres is ook alleen in gebruik voor nieuwsbrieven bij DeZaak. Vanochtend al een bericht gestuurd maar geen response ontvangen zelfs geen melding in die richting op de website. Dit kan beter.

Het is voor mij inmiddels de vierde keer dit jaar. Het wordt steeds agressiever en soms zelfs bedreigend, Ik moet veel tijd in zaken steken waar ik niet om vraag. Tijd die ik aan klanten kan besteden en aan uitbreiding van mijn eigen zaak. Het moet toch mogelijk zijn om dit soort gasten te stoppen.

afgelopen week 2 x benaderd om de achterstalige betaling over te maken. Ik ben geen klant van NUON maar het irriteert me dat mijn gegevens zo op straat liggen. Heel vervelend voor beide partijen.

Geen klant van Nuon en afgelopen week al 2 x benaderd. Het irriteert me dat mijn gegevens zo op ‘straat’ liggen. Op blijven letten dus.

Wel vreemd dat Nuon ook zelf nep facturen verzend van bijna hetzelfde bedrag. Dit jaar heb ik er al 2 mogen ontvangen van Nuon. Overigens heb ik geen mail ontvangen, hoeft ook niet want Nuon zal wel geen concurrentie dulden.

Het zijn een stelletje schoften en dieven!!!! En horen een hoge straf te ontvangen voor hun oplichterij praktijken.

Ik ontving een mail zoals in het bericht vermeldt. Met al die internet dieven tegenwoordig, is het sowiezo beter altijd eerst zelf op onderzoek te gaan,

Het is toch te triest voor woorden. Mensen bestelen die keihard werken voor hun geld.

kom op even, incasso via de mail??????? Ben geen klant van NUON toch mail, vervelend voor die bedrijven die onterecht worden genoemd

Ja, ook ik heb als zakelijke klant van Nuon zo’n mailtje van ProQuest incasso gekregen.. Toch maar even mijn bankrekening geraadpleegd, maar elke maaand netjes afgeschreven, dus ik rook onraad……… en terecht.
Maar erger is, hoe komt men aan al onze e-mail adressen ??

Wie van ons is er bij machte om afzender van zo,n mail te hacken, of een e-mail bom te sturen…………
Zulke slinkse lieden zijn voor politie of justitie toch ongrijpbaar immers, of het heeft geen prioriteit.
Succes.

Ik heb em ook ontvangen. Ben ook iemand die altijd op tijd betaald. Durfde de bijlage niet te openen om de factuur te bekijken omdat ik voorheen ook vaak nep-mail van Banken kreeg met valse en schadelijke ‘Links’. [Die heb ik trouwens allemaal doorgestuurd naar een speciaal hiervoor bestemd e-mailadres van de bank zodat ze er wat mee kunnen]Zal deze link op m’n FB-pagina zetten om mijn collega[s te waarschuwen en doorsturen naar mijn Branchevereniging de ANKO.

Ook ik heb hem ontvangen, had direct door dat het oplichting zou zijn.
Er gaat meer als 4 Miljard om in dit soort oplichtingen en advertentiefroude. Het wordt tijd dat de POLITIEK hier wat aan doet. Met die milarden hoeft de zorpremie niet exorbitant te stijgen.
Bij advertentiefroude wordt je zelft voor de rechter gedaagd door dit soort oplichters als je niet betaald. Heb je geen goed verweer kun je nog betalen ook. Op deze manier loont oplichten.Te gek voor woorden dat dit nog niet is aangepakt.
NUON veel succes.

Heb de mail ook ontvangen ben GEEN klant van Nuon we zijn wel lid van De Zaak, het lijkt er dus op dat daar de oorzaak kan liggen?! Sterkte met het oplossen van dit zeer betreurenswaardige probleem. Zeer vervelend dat mailadres zomaar op straat kan liggen en we hiermee geconfronteerd worden.

Ook hier de mail ontvangen je schrikt je rot. En vraagt je meteen af wat er mis is gegaan we zijn wel klant geweest maar zitten nu al meer dan een jaar bij een andere leverancier.
Gelukkig is het nu bekend maar zeer kwalijk dat onze gegevens op straat liggen!!

Heb de mail ook ontvangen. Oud lid van De Zaak. Waarschijnlijk toch hun adressenbestand gebruikt. Ik heb ‘m gelijk weggegooid, als er betaald moet worden komt dat via reguliere post (postnl) en niet via mail. En dan nog even goed opletten voor je betaald!

Wat zijn dit voor praktijken? Ik schrik hier toch wel van…

Blijkbaar ben ik de enige die het niet gelijk door had en betaalde! bij archiveren begon pas twijfel te komen. Website gecheckt en ik ben de LUL!!” ING gelijk gebeld. Kunnen/willen niet storneren. Iets met de wet. Dus eigen klant word niet geholpen door de ING maar begunstigde wordt de mogelijkheid gegeven om geld van hardwerkende en eerlijke mensen te incasseren en uit te geven. Was behoorlijk van slag. Voel me nu 2 x bedrogen. Was de rekening gister maar gelijk geblokkeerd!! Politie wou aangifte niet eens aannemen!! 3 dubbel bedrogen!! Het wordt de crimineel wel erg makkelijk gemaakt. Dikke schande!!!! misdaad loont!?

Ook geen klant van Nuon, maar de nepvordering ontvangen op 7 november 2012 00:08

Ik kreeg net als velen deze mail van ProQuest.
Ik ben wel klant bij NUON maar ik weet dat ik geen openstaande voorderingen heb staan.
En ik betaal zowiezo niets wat via de mail zomaar binnen komt.
Maar het is idd wel treurig dat er bijna geen dag voorbij gaat zonder dit sort mailtjes in je box aan te treffen.

Ah. mooi dat deze fout is.
Kan ik al mijn incassos van NUON weggooien )lol(
Had hem idd ook ontvangen. haha

Ik heb het toch voor de zekerheid overgemaakt,
Ik heb niet graag problemen met incasso bureau,s.
Alles loopt via automatische incasso maar het kan ook gerust een keer misgelopen zijn.
Het bedrag is hoger uitgevallen door de aanmaningen en dat klinkt wel logisch.
Sorrie NUON ik betaal altijd graag correct

Ik heb deze mail ook en geen relatie met Nuon.
Nuon kan gerust zijn er word lukraak verstuurd van lijsten mailadressen die toch al bij dit soort oplichters in gebruik zijn.

ik sta hierboven ook vermeld als de “sufferd” die als enige betaalde. Zou vanmiddag bezig om nogmaals aangifte te doen bij de politie toen ik een mailtje kreeg van fraudemeldpunt. Die gaf aan dat rekening misschien al geblokkeerd is. Dus ik op mijn rekeningnr kijken en ik heb zo veel mazzel!! Hele bedrag is terug gestort!!! Kan het niet geloven!!! Misschien de mazzel gehad dat ik een dag later dan ontvangst mail heb betaald en dat er voor mij (helaas) andere mensen al hebben betaald en geklaagd. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Open geen bedrijfsmail meer maar dat mag mijn vriend voortaan doen (hij zei het niet maar ik zag hem denken: “wat dom meisje, dat je dat niet doorziet!”. MAZZEL gehad dus. Hoop dat meerder mensen deze mazzel ook hebben gehad.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug