Ineens is Google een grote naam op CES

‘The rain stole our thunder,’ was dinsdag nog te lezen op een van de schermen van het Google paviljoen op CES in Las Vegas. Het debuut van Google op de Consumer Electronics Show viel eerder deze week letterlijk in het water. Op winterse regenbuien had Google in Vegas even niet gerekend.

Een dag later was Google echter ‘back in business’. Zo was er een winkel waar je door op speelse wijze vragen te stellen een cadeau kon winnen: de meesten gingen met een donut naar buiten, Emerce toevallig met de Home Mini.

En die Home Mini was nu juist wat Google onder de aandacht wilde brengen. In een ander deel van het paviljoenen waren honderden producten te zien waaraan Google een bijdrage heeft geleverd, veelal in de vorm van de digitale butler Google Assistant.

Jarenlang was Google nauwelijks zichtbaar op CES, maar met een toenemend aantal eigen apparaten kan het Amerikaanse bedrijf moeilijk meer genegeerd worden. Alleen al van zijn Home-producten zijn enkele miljoenen exemplaren verkocht. Google Assistant kruipt bovendien in steeds meer producten, waaronder televisies van LG en Sony, hoofdtelefoons van Bose en auto’s van Hyundai.

Met de concurrentie op de hielen was Google blijkbaar bang dat alle aandacht weer naar Amazons spraakhulpje Alexa zou gaan. Daarom werd veel marketinggeld uitgegeven aan enorm grote billboards langs de Strip en banners op de monorail van Las Vegas. Achteraf had dat niet eens gehoeven: Amazon besloot dit jaar juist weg te blijven.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug