Deel dit artikel
-

Infographic: Mobiele app crisis

Het gebruik van smartphones en apps mag dan explosief zijn gestegen, wat betreft engagement valt er nog wel wat te verbeteren. Personalisatie wordt op prijs gesteld, maar 35 procent van de consumenten zetten locatiediensten uit om privacyredenen. Push notificaties vinden ze irritant, en apps stellen nogal eens teleur.  Een analyse van Localytics.

Infographic-concept-02

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Dit is een klein onderdeel van een veel grotere online crisis. Geen dotcom bubble zoals jaren terug, maar een oprechte lack of interest crisis.
– Consolidatie is soms leuk (iedereen is bereikbaar op FB), maar de sjeu van internet gaat er wel af.
– Grote transistie van programmed tv naar pay-as-you-go video is in zware crisis (juist veel te versnipperd aanbod)
– Hack/malware ellende
– Hardware innovatie ligt stil. (niks nieuws onder de motorkap: Intel), geen nieuwe hardware (apple), geen nieuwe software (VR is hype)
– Hernieuwde interesse in F2F. Telefoon op tafel in kroeg wordt onacceptabel
– Marges kalven af: we geven ons geld weer uit aan andere dingen
– Softwarebloat: gevestigde softwaremakers als MS en Adobe geven nagenoeg geen reden meer om producten van ze te kopen: het abbonement is leuk geprobeerd, maar de maandprijs zakt snel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond