Deel dit artikel
-

Infographic: De belangrijkste marketinglessen van Apple

De kwartaalcijfers eerder deze week mochten er weer zijn. Er valt dan ook veel te leren van Apple, zeker als het gaat om de marketing van producten en diensten. Een paar (bekende) lessen: houd het simpel, maak volop gebruik van testimonials (beoordelingen van gebruikers), creëer ervaringen in plaats van producten en focus op waarde in plaats van prijs. Deze infographic van The Website Group vertelt daar meer over.

Deel dit bericht

3 Reacties

bert

Mobiel is graphic niet te lezen. Die mond op mond is wel héél makkelijk voor Apple. In land der blinden is een oog koning.
– Wie zorgt dat telefoon langer dan 2 jaar updates krijgt?
– Wie heeft zijn mobiel OS onder controle?
– Wie maakt er stille, compacte desktops en notebooks?
Echt bij alles is de concurrentie zwaar onder de maat.
Microsoft heeft Apple’s hardwaretruc door maar is van padje af met Windows
Android is soort poging van de wereld een EU XL te maken. Wel heel complex. En dus werkt het niet.

En dus kan Apple eindeloos herkauwen, tot irritante toe. Baard en kont iMac eindelijk eens weghalen omdat er geen HD meer in hoeft en 14nm chips nog amper warm worden… Nah, veel te veel gedoe. Ze kunnen heerlijk achteroverleunen en geld scheppen.

bert

Koop voor de grap eens iMac 24 inch uit 2006/2007. Dat ding geeft nog steeds meer voldoening dan alle nieuwe PCs die je maar kunt vinden, zeker voor de 100€ die de Mac kost. En die oudjes maken nog dag in dag uit reclame.

bert

Dus uiteindelijk komt het neer op één van de genoemde punten: Sta ergens voor. En zwalk niet te veel. Eigenlijk heel top-down en totaal niet Lean, maar soms werkt dat dus. Fuck de klant!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond