Deel dit artikel
-

Infographic: waarom elk bedrijf Facebook moet gebruiken

Vooruitlopend op The Facebook Conference, komende woensdag in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, een mooie Infographic van GroSocial over waarom bedrijven niet zonder Facebook kunnen. Onder meer omdat de Millennials liever kopen bij ondernemingen met een Facebook-pagina. Of ondernemingen meer vertrouwen als de CEO en de directie ook op Facebook zit.

Deel dit bericht

7 Reacties

JeroenW

Allemaal leuk en aardig maar alleen met een “like en share om te winnen” en een of 2 posts per week voeg je geen moer toe aan je aanwezigheid op facebook

Johan

Wat ik niet begrijp is dat bedrijven adverteren met hun Facebook pagina.

Dat je op Facebook zit, kan ik de voordelen van inzien. Maar zorg er voor dat je eigen site (=merk) zoveel mogelijk traffic trekt. Daarna pas door naar Facebook…

Lisette Beentjes

Mooie cijfers, maar die zijn op zichzelf nietszeggend. Het gaat erom wát je doet op Facebook en hoe je de interactie tussen je merk en je doelgroep op gang brengt. Dat het succesvol kan is op zich niets nieuws.

@Johan – dat vind ik een achterhaald concept. Waarom niet handig gebruik maken van het gegeven dat je doelgroep 90% van de tijd toch op FB zit? En van de standaard mogelijkheden die FB biedt om interactie tussen je merk en je doelgroep te verbeteren? Om je site daarmee te laten concurreren zul je van goede huize moeten komen.

Z.Eur

Het is Facebook week dus nog even volhouden met het negeren van alle gekleurde subjectieve nieuwsitems over hoe fantastisch FB dan wel niet is.
FB is enkel geschikt voor bedrijven die bereid zijn om er een hoop tijd en geld in te steken en het leeuwendeel van de bedrijven-FB is een goed voorbeeld hoe het niet moet.

Gijs van Dam

Disclaimer: Ik vind dat een bedrijf zich het niet kan permiteren om niet op facebook aanwezig te zijn.

Toch, heb ik grote twijfels bij dit soort cijfers. Als de ROI van aanwezig zijn op Facebook onomstotelijk vaststond, dan had dat in koeieletters op elke infographic gestaan.

Het is net zoals met sportdrankjes. De isotone formule hydrateert beter! OK, maar ga je er ook beter door presteren? Nee, want als ze dat konden bewijzen dan hadden ze dat zeker als slogan gehad.

Maurice Beerthuyzen

@Johan het is andersom he: Facebook genereert traffic voor je website.

Karin

Het is zo eenvoudig. Je bent als website op zoek naar traffic (klanten, omzet, geïnteresseerden). De halve wereld bevind zich mobiel of niet mobiel op facebook. @Z.Eur (grappige naam) veel tijd ben ik met je eens maar veel geld absoluut niet. Eén keer je facebook pagina met geld promoten levert je precies de doelgroep van je site. Daarna zorgen dat je content (die uiteraard naar je website linkt) regelmatig op facebook geplaatst wordt. Ik ervaar dit medium als geweldig (maar dat is persoonlijk) en aangezien ik non-profit sites heb, zou ik dat niet vinden als het veel geld kostte. Nee, ik ben blij met facebook en zijn (of is het haar) mogelijkheden. Trouwens die like, deel en win dingen werken slechts storend, inhoudelijke content voor je doelgroep plaatsen werkt echter wel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond