Inhoudsopgave juli_augustus2002

Feature: Schiphol.nl
De Schiphol Group werkt op internet aan een Virtual Airport City. De luchthaven wil mede daarmee de reiziger van deur tot deur verzorgen. Manager van de Schiphol eBusiness Group Ivo Brautigam: "De waardecreatie voor Schiphol zit 'm vooral in het feit dat we inkomsten genereren die we eerst niet hadden."
Interview: Marco Visser
Volgens Marco Visser, vice-president e-business KLM, zet de KLM honderd miljoen euro online om en is de verwachting dat dit bedrag jaarlijks gaat verdubbelen. Onlangs vernieuwde de KLM haar website, om deze voortaan te gebruiken in alle fasen van de 'circle of contact'. Visser: "E-ticketing is de accelerator voor e-business, want om dat te kunnen aanbieden moet de infrastructuur op orde zijn."
Update: Mobiel internet
Zoals het nu heel gewoon is om mobiel te bellen, zo zal binnenkort draadloze toegang tot internet heel gebruikelijk zijn. Welke technische mogelijkheden zijn er, wat voor diensten komen er en met welke apparaten kunnen we daarvan gebruik maken?
New Business
Emerce Industry Day 2002, een dubbele shake-in, een buigbaar beeldscherm, gratis games van het Amerikaanse leger en Partyscene.nl wil uitgaanswereld inzichtelijk maken.
Columns
Serge Steijn luistert naar zijn gevoel: "Column voor doven en slechthorenden"
Ben Tiggelaar rekent de schade uit: "70 procent"
Christiaan Alberdingk Thijm stuurt de bestelling retour: "Niemand houdt zich aan de e-commerce wet"
Q & A
Ashu Mathura (Overloaded) "We zijn zelf geen echte gamers"
Nico Kreuning (538 Magazine) "538 magazine is vergelijkbaar met print"
René Frijters (Alex) "Online broken wordt een commodity"
Lopende Zaken
Kapitaal
Het aantal beursgangen van internetbedrijven neemt weer toe.
E-business
De ICT-resultaten van acht jaar Paars: veel beleid, weinig wol.
Technologie
De terugkeer van Push: Caplin 'pusht' financiële data naar de brouwser.
Content
De digitale afdeling van de New York Times draait nu al drie maanden met winst.
E-business
Hoe het zover kwam dat Escador ex-personeel voor de rechter daagde.
Reviews
Webwatchers
Het deskundigenpanel bekijkt en vergelijkt sites van drie ministeries.
Banner reviews
Het Banner Panel keek naar online autoreclames.
Campagne
Deze maand een bespreking van de zomercampagne van Elmar Reizen.
Site van de maand
Martijn van Osch zocht uit hoe u gratis uw mailinglijst kunt managen.
Workshop
Sjaak Adriaanse gaat mobiel bankieren.
Feiten en cijfers
Internetstatistieken en hun duiding, verzameld en besproken door Bas Vlugt.
Recente Reacties
De lezer weet het beter, en maakt daar geen geheim van.
Machine en Mens
Guikje Roethof (associate partner InterimIC) deed mee aan een praktijktest van de Blackberry.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond