Deel dit artikel
-

Inkopers Bijenkorf ‘gaan papierloos’ met iPad

Inkopers van de Bijenkorf hoeven niet meer door stapels geprinte Excelbestanden te bladeren om hun werk te doen, of te neuzen door verschillende computersystemen. Alle inkoop kan nu via één app.

Je ziet ze steeds meer, zakelijke applicaties die enkel voor intern gebruik zijn bedoeld. Een recent, lokaal voorbeeld is de nieuwe iPadapplicatie die Service2Media voor de Bijenkorf ontwikkelde.

De nieuwe app stelt inkopers in staat om vanuit een interface in te kopen bij tal van verschillende leveranciers. Dit kan de inkoper doen terwijl hij offline is en rondloopt door een van de zaken. Bovendien kan hij bepalen waarheen de orders verscheept moeten worden. Zodra hij weer online is, wordt de bestelling verzonden.

De app lust ook Excelbestanden, dus oud werkmateriaal kan een de nieuwe interface worden toegevoegd.

*) Zie ook: ‘Zakelijke apps brengen b2b-revolutie‘, Emerce Magazine (#114)

Foto: Marco Raaphorst (cc)

Deel dit bericht

9 Reacties

marc

Mooi voorbeeld van hoe Apps de bedrijfsprocessen gaan ondersteunen en daarbij plaatsonafhankelijk direct beschikbaar zijn voor de gebruikers.
Bij TriMM zien we ook meer en meer vraag naar dit soort Apps die nog steeds moeten leunen op een stevige, veilige back-end.

Over een jaar zien we dat organisaties meer en meer overgestapt zijn naar dergelijke Apps. Daarnaast zien we App dashboards een enorme vlucht nemen.

Erwin Boogert

Om wat voor soort toepassingen (inhoudelijk) gaat dat doorgaans, Marc?

Thijs van Schadewijk

Mooi voorbeeld inderdaad. Als je ziet hoeveel excel nog gebruikt wordt binnen enterprise voor allerlei zaken en hoe relatief onhandig het nu is om output te delen (zeker met klanten) dan is oa daar nog veel te winnen.

Wij hebben dit jaar een sales ondersteunende app geleverd aan een bank waarbij de oorspronkelijke vraag was om een excel data import te doen maar waar in de loop van het project de app excel compleet verving toen men ontdekte hoe vriendelijk we het kunnen maken.

Er is inderdaad veel vraag naar dergelijke toepassingen vooral aan apps die verkopers ondersteunen. We zien daarbij een ontwikkeling van de app als relatief platte tool naar de app als complete saleskit, gekoppeld aan het CRM systeem en interne bedrijfsprocessen. De mogelijkheden om verbetering te brengen zijn groot.

Erwin Boogert

Thijs, waar zie je doorgaans de vraag naar dit soort nieuwigheden ontstaan? Iemand moet op enig moment natuurlijk bedenken dat een app wel eens een soelaas zou kunnen bieden voor een probleem, of gewoon processen kan vereenvoudigen.

Thijs van Schadewijk

Doorgaans ontstaat dit vanuit de salesteams zelf (sales management). Wat we ook zien is dat de stakeholders die centraal verantwoordelijk zijn voor ondersteuning van decentrale teams hierop sturen omdat dit ook hun leven kan vereenvoudigen.

marc

@erwin: Thijs slaat de spijker redelijk op zijn kop. Dashboards worden veelal door management en sales verlangd. Door een goed dashboard in een App te hebben, is een dag excellen passé en is de data niet meer te manipuleren. Transparantie, (forse) tijdbesparing en natuurlijk scoren met een hele mooi App.

Harry Bijl

Handige Tool voor het deel ouderwets orderen 🙂 Het kan ook zonder Ipad door met data van de leveranciers te werken.. (EDI, XML) Dan gaat het om orders digitaal ontvangen en deze zijn dan voorzien van EAN codes

Martijn

Ieder bedrijf zal in de toekomst wellicht zijn eigen app realiseren omdat de ontwikkel prijzen alleen nog maar meer zullen dalen. Daarnaast is er op dit moment een concurrentie veld betreft het ontwikkelen van de app in het buitenland. Ik heb mijn app ook in het buitenland laten ontwikkelen en dat scheelt enorm in de kosten. Als de app tijd en geld bespaart voldoet hij in ieder geval aan de twee belangrijkste punten

Rudy van Belkom

Goede ontwikkeling; innovatief, duurzaam, efficiënt. Het filmpje werkt echter niet (video is door de gebruiker verwijderd)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond