Deel dit artikel
-

Intracto groeit aanzienlijk met overname GUC Agency

Het door Waterland gefinancierde Intracto Group groeit door de overname van GUC Agency uit Amsterdam met 105 man tot 345 in Nederland en 725 in de Benelux.

Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de partijen voor zich. Online marketingbureau GUC Agency heeft een bruto bureau-inkomen (BBI) van acht miljoen euro. Directieleden Maaike van der Meer, Coen Ruseler en Brian Hirman en partners Bas Smabers en Charles Borremans worden allen aandeelhouders in de Intracto Group.

De laatste handtekeningen onder het contract werden afgelopen woensdag gezet.

Voor de Belgische koper betekent dit in twee opzichten een serieuze stap op de Nederlandse markt. Allereerst vanwege het aantal nieuwe medewerkers dat toetreedt tot de organisatie. Die groeit met de helft tot 345 man. Nederland is qua bezetting ongeveer even groot als België. Daarnaast is het in inhoudelijk opzicht een stap vooruit.

Hirman: “Intracto is gebouwd op technische fundamenten”, in Nederland bijvoorbeeld met de gekochte labels Frontmen en EZcompany. “Wij zetten er een kop op met onze expertise in strategie, creatie en content.”

Operationeel verandert er niets bij GUC Agency. De leiding blijft ook dezelfde, al krijgt Hirman de taak ‘de campusgedachte’ van Intracto Group’ door te ontwikkelen. Concreet: zoeken naar groeikansen, zowel organisch als via overnames. “In online marketing en media zie ik nog blank spots”, ook is er ruimte voor extra technische capaciteit.

Intracto Group wil op de West-Europese markt een dominante speler worden op het gebied van digitale technologie, creatie, content en online marketing. Het zwaartepunt ligt daarbij op Nederland, België, het Ruhrgebied en Scandinavië.

Die strategie vertoont grote overeenkomsten met hoe Waterland in Nederland het bureau TamTam via de overname van Expand Online heeft helpen uitgroeien tot wat nu Dept is. Dept ontwikkelde, ook via overnames, een werkterrein van Engeland tot Duitsland tot Denemarken, met Nederland in het midden. Over de verhouding tot deze ‘verre familieleden’ kan Hirman niet uitlaten en verwijst door naar de investeerder.

Naast Dept en Intracto ontstaan nog twee bureaugroepen met vergelijkbare grote nationale ambities: Candid Group uit Amsterdam en NoSuch Group uit Rotterdam.

GUC Agency is gevestigd aan het Surinameplein in Amsterdam en werkt voor klanten als Coop Supermarkten, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, VANS, Artsen zonder Grenzen, Walibi, Universal en RAI Amsterdam.

De Intracto-groep groeit dit jaar, mede door de overnames, tot een omzet van circa 75 miljoen euro, drie keer meer dan in 2018.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond