Deel dit artikel
-

Investeringen audioreclame groeien fors door

In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7 procent meer dan vorig jaar.

Digitale audioreclame groeit wederom met 90 procent relatief het meest, van 1,46 naar 2,77 miljoen euro.

Het grootste gedeelte van de audio-omzet – 37 miljoen euro – gaat naar broadcast radiospotreclame, dat is maar liefst 5 miljoen meer ten opzichte van 2021. Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro.

Liedewij Hentenaar, directeur Audify, ziet de investeringen in audioreclame verder doorzetten. ‘We zien nog veel meer groeikansen voor adverteerders. De attributie van audio op bijvoorbeeld organische search is een resultaat dat nog veel adverteerders te weinig kennen.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond