Deel dit artikel
-

iQU opent Amerikaans kantoor

Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem opent een kantoor in Los Angeles. Met profielinformatie van tweehonderd miljoen gamers gaat het zich op de lokale advertentiemarkt richten.

Kort voor het weekend maakte iQU de aanstelling van Jeannette Weinstein bekend en, daarmee, de opening van een kantoor in het centrum van de Amerikaanse vermaakindustrie. Weinstein moet uitgevers, ontwikkelaars en adverteerders interesseren voor de Nederlandse data.

Weinstein werkte voor de The Rubicon Project (groter dan Google) en CPMStar.

iQU ontwikkelde technologie om op basis van verschillende variabelen de juiste reclame aan de best passende gamer te tonen. De profieldata is afkomstig uit relaties met uitgevers van 150 spellen, zesduizend websites en zeven miljoen gemeten conversies.

Het bedrijf, opgericht door Reinout te Brake, verwacht over een jaar een Amerikaanse omzet te draaien van twintig miljoen dollar. Voor het einde van het jaar moet er ook een lokaal verkoopkantoor in Seoul zijn.

Deel dit bericht

4 Reacties

jeroen

lol, wat een blaaskaak binnen 1 jaar 20mio. Ik denk dat Mr. te Brake eerst maar zijn rommel in NL moet opruimen.

Johan van summeren

Misschien kunnen dan na het incasseren van die 20 mio (lol) eerst wat bedrijven betaald worden die nog geld tegoed hebben van IQU/mmotraffic/Mmolife / Mr te Brake

Mark

Goeie move van iQU. De start-up wordt groot 🙂

Frank

maarre… ’t is nu einde jaar. Hoe staat de ‘afdeling Seoul’ ervoor? 🙂 #windbuil

@Johan: op zoek naar een steunvordering?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond