Jeroen.com wint zoekmachinemarketingprijs

Internetbureau Jeroen.com heeft met de case van Landal Greenparks De Speld gewonnen. De zoekmachinemarketingprijs werd toegekend vanwege de innovatie door het attributenmodel.
“Er waren twee elementen belangrijk, de innovatie door het attributenmodel en de SEO-reultaten uit het project. Het eerste element is de reden geweest dat we gewonnen hebben. Er zit een belangrijk stuk in, dat is waar de branche naartoe gaat het komende jaar”, aldus Jeroen van de Wiel van Jeroen.com. Hij diende de case in samen met Marieke Veenstra van Landal Greenparks.
De case behandelt onder meer het achterhalen op welke trefwoorden nu daadwerkelijk een conversie wordt behaald. Vaak is dit niet het laatste woord waarop een gebruiker is binnen gekomen maar ook op trefwoorden die een gebruiker eerder heeft gebruikt om op een site te komen. Door het attributiemodel kunnen bepaalde woorden die in eerste instantie zouden komen te vervallen in een campagne toch van belang zijn.
Van de Wiel: “Ik ben al heel lang bezig in de bracnhe en het is een bevestiging van al die jaren werk en kennis.”
Jeroen.com werd geprezen om de heldere visie die voor Landal Greenparks werd neergezet. Volgens de jury getuigt de inzet van het attributiemodel van begrip van wat er in realiteit online gebeurt. Het toont veel duidelijker aan waar de search campagne daadwerkelijk iets bijdraagt.
Andere genomineerden waren Interneteffect en Traffic4U met respectievelijk de klanten Agis en HolidayCars.
De prijs voor zoekmachinemarketing, voorheen Speld in Hooiberg, werd donderdagavond uitgereikt tijdens de Search Engine Strategies Amsterdam 2010.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
16 Reacties
Sjoerd
Wat jammer dat de presentaties zo ontzettend slecht waren, mochten er echt innovatieve manieren zijn toegepast door de genonimeerden – het is niet duidelijk geworden. @ Jeroen gefeliciteerd! Maar, Landal past het attributiemodel toch nog niet toe?
Roy chapter42
Van Harte gefeliciteerd jeroen!
Justin Kniest
En laten we vooral booleanpark niet vergeten te feliciteren die het platform voor Landal heeft ontwikkeld en samen met Jeroen.com de volledige SEO implementatie heeft gerealiseerd.
Robert van Bekkum
Ik begreep uit de presentatie dat de attributie data door TradeDoubler wordt geleverd? Iemand een idee hoe dit wordt aangeleverd?
Kees de Langen
@ Robert.Het product tdIntegral biedt attributie data aan.Alle online inzet wordt gemeten door dat systeem. Adverteerder kan zelf waarde bepalen van elke inzet of kiezen voor LCC.
Maurits van Eeghen
Marieke en Jeroen, Heel hartelijk gefeliciteerd met deze bevestiging van het goede werk!
Barrie de Vries
@Justin Kniest: laten we vooral ook niet vergeten Tim Berners-Lee te feliciteren, voor het uitvinden van het internet zoals we dat nu kennen. Zonder hem was dit allemaal niet mogelijk geweest.
Justin Kniest
Oei, vanwaar deze stekelige reactie? Booleanpark is toch echt verantwoordelijk voor de implementatie van deze SEO strategie voor Landal Greenparks. We hebben het platform gebouwd, wist je dat? En we hopen tevens later deze week voor de 5e keer de Thuiswinkel Award te winnen. Soms mag je toch wel even een shameless plug plaatsen? Of moet je daar eerst een whitepaper voor schrijven? 🙂
Marieke Veenstra
Bedankt voor alle felicitaties. Echt een super dag gehad gister. En niet Jeroen.com heeft gewonnen maar Landal GreenParks. De case was zelf door ons bedacht en gemaakt. @Justin, geen stress ik heb jullie genoemd als implementatiepartner in mn presentatie gister inclusief logo 🙂
Barrie de Vries
@Justin: Nu je alsnog aangeeft dat het een shameless plug is wordt het wat mij betreft weer prima. Tip: geef de volgende keer bijvoorbaat zelf aan dat de reactie een shameless plug is. Werkt heel goed en voorkomt zurige reacties van sneue mensen 😉
Justin Kniest
@Marieke, Geniet van dit mooie moment! nr. 4 best gevonden site van Nederland is een hele prestatie. @Barrie, bedankt voor de tip 🙂
Koen
Sorry hoor, maar zou Landal eerst niet eens moeten zorgen dat ze misspelling domeinen als http://www.landall.nl in handen krijgt als ze een van de best gevonden sites in Nederland genoemd willen worden?
Xaviera
@Koen: ja, dan zijn ze pas ?cht goed bezig /sarcasme
SEOking
🙂 Even snel Landal door http://www.lipperhey.nl heen gehaald: Techniek 5,3 en SEO Score 69%
Aklik
Jeroen.com gefeliciteerd. De methode om keywords te achterhalen gedurende het orientatieproces is niet nieuw. Wij hebben gebruiken nu 3 jaar een tool die dat tot 5 keywords terughaalt. Je ziet dat "dure" algemene zoekwoorden dan wel uitkunnen. bijvoorbeeld: nr 1 vakantie frankrijk nr 2 vakantiehuis bordeaux 3. merknaam en boeking. Mensen zoeken vaak meerdere dagen en besluiten dan met de merknaam tot aankoop. De kunst is om de sale niet alleen aan de merknaam toe te wijzen maar de conversie ook te verdelen over de eerder gebruikte zoekopdrachten in Google.
nico lubbers
@landal, @jeroen, @booleanpark: gefeliciteerd met deze prestatie!