Jeroen Verkroost naar Adoptiq

Jeroen Verkroost is in dienst getreden bij advertentieplatform Adoptiq, een marktplaats die digitale media-inkoop faciliteert voor papieren kranten en tijdschriften.

Verkroost werkte eerder voor de Persgroep als chief digital officer en is nog steeds interimdirecteur bij IAB Nederland. Daarnaast is hij nu eindverantwoordelijk voor de dagelijkse operaties van Adoptiq.

“Het is een start-up van twee jaar met dertig man in dienst die de papieren reclame-inventory van kranten en tijdschriften digitaal ontsluit.”

De meeste reclameruimte in papieren uitgaven wordt nu nog telefonisch verkocht. De uitgevers die aan het Nederlandse systeem zijn verbonden, kunnen aangeven welk aanbod ze aan adverteerders beschikbaar maken. En tegen welke voorwaarden. Ze automatiseren de papieren reclameverkoop.

“Op termijn gaan we naar audience buying. Maar we faciliteren net zo goed het verkopen van reclameposities in de aangesloten titels. Dat is waar adverteerders om vragen.”

Verkroost komt aan boord, als COO, om het bedrijf de volgende groeifase in te helpen. Tot nu toe was men vooral met productontwikkeling bezig, nu gaan de commerciële registers open en wordt de organisatie daar ook op aangepast waar nodig. Adoptiq is actief in Nederland, Duitsland, Engeland en Amerika.

De operaties zijn tot nu toe bekostigd vanuit investeringen door de oprichters, het personeel en een aantal informal investors uit binnen- en buitenland, waaronder de onlangs overleden Rinke Visser. Hij was een van de oprichters van WeTransfer. Daarnaast is er financiering vanuit de RVO.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug